سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارشاد :

دشمنان از اثر بخشی قرآن می ترسند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه دشمنان از اثر بخشی قرآن هراس دارند افزود: ‌اگر جامعه قرآنی باشد، نگرانی از هجمه آنها نخواهیم داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ "سید محمد حسینی" روز پنجشنبه در دهمین همایش بین المللی بانوان قرآن پژوه در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد گفت: امروز برای جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار است که در عرصه قرآنی در دنیا پیشتاز است. 
وی با یاد آوری اینکه بالغ بر 20 هزار پایان نامه قرآنی در جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است اظهار داشت: ‌این موضوع قابل مقایسه با دیگر کشورهای اسلامی نیست و کشور ما در زمینه قرآنی همواره بسیار پیشتاز است.
حسینی خاطر نشان کرد:‌ همانطور که مردم ما در عمل به قرآن پیشتاز هستند با فهم مضامین و الفاظ قرآنی نیز آشنا هستند.
وی قشر زنان و جوانان را از اقشار تاثیر گذار جامعه دانست و گفت: ‌اگر بانوان در جامعه قرآنی باشند در خانواده و جامعه اثر گذار خواهند بود.
حسینی تاکید کرد : اگر جامعه ما با قرآن آشنا باشد دیگر نگران هجمه های دشمنان نخواهیم بود چرا که قرآن خود از فرهنگش صیانت کرده و بر بی فرهنگی ها غلبه می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به قصه هایی قرآنی اشاره کرد و توضیح داد: موضوعاتی که در قرآن مطرح شده تنها قصه و داستان نیست بلکه نگاه ظریفی است که در آن نکات اخلاقی مهم به ما یادآور می شود.
حسینی با تاکید بر اینکه تدبر و اندیشه در قرآن وظیفه همگان است اظهار داشت: نیروهای نخبه در جامعه باید برای رشد و پیشرفت جامعه و همچنین آشنایی با آیات قرانی تلاش کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عزت و سربلندی امروز جمهوری اسلامی ایران را به دلیل قرآنی بودن جامعه دانست و گفت‌: قرآن جامعه را از انحراف دور می سازد ، همانطور که ما شاهدیم امروز کشورهای دیگر چه اسلامی و چه غیر اسلامی به ایران غبطه می‌خورند و این به دلیل فرهنگ قرانی کشور ماست.
حسینی در ادامه بار دیگر به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس و رشد و اعتلای کنونی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: روحیه ایثارگری بانوان در همه عرصه ها به ویژه عرصه قرآنی امروز بیش از پیش قابل مشاهده است.
وی تصریح کرد‌ که ما باید در سیاست، اقتصاد، فرهنگ، ‌دیپلماسی خارجی قرآن را نصب العین قرار دهیم تا بتوانیم به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کنیم.
حسینی تاکید کرد: باید در گزینش مدیران جامعه افرادی را که عمل به قرآن را وجه همت خود قرار می دهند را انتخاب کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ‌ما باید در انتخابات، قوای سه گانه ، دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی به وظیفه قرآنی خود عمل کنیم زیرا هر چه جامعه قرآنی تر باشد بیشتر به رشد و تعالی دست می یابد.
وی با یاد آوری اقدام توهین آمیز به ساحت پیامبر اعظم (ص) و قرآن سوزی در برخی کشورها گفت : این اقدام به دلیل اثر بخشی قرآن است که دشمنان را محبور کرده دست به اهانت بزنند آنها باید بدانند این اقدامات نمی تواند مانع رشد و تعالی اسلام شود.
حسینی افزود‌: دشمنان تلاش دارند نسل مسلمانان را از بین ببرند، هرچه پایبندی ما به احکام قرآنی بیشتر باشد بهتر می توانیم از اصول و ارزش ها دفاع کنیم.
وی یادآور شد: معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است که امیدواریم با همکاری قرآن پژوه‌ها گامهای مهمتری را در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برداریم.
برچسب ها: محمد حسینی ، وزیر ، ارشاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.