سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

گلیسیرین برای پوست مفید است

گلیسیرین می تواند رطوبت را به خود جذب کند تا جایی که اگر رطوبت هوا بیشتر از 70 درصد باشد، گلیسیرین مقداری از آن را به خود جذب می کند. بنابراین وقتی روی پوست قرار می گیرد می تواند رطوبت را جذب خود کند و به پوست انتقال دهد و در این روزهای سرد و خشک زمستانی، پوست شما را نجات دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، 

گلیسیرین در بسیاری از محصولات پوست و مو وجود دارد؛ محصولاتی مانند انواع صابون ها، پاک‌کننده ها، مرطوب کننده ها و شامپوها و… .

شما انتخاب های فراوانی دارید تا با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را تهیه کنید، اما آیا واقعا تاثیری هم دارد؟

از گلیسیرین خالص استفاده نکنید

جالب است بدانید گلیسیرین خالص، پوست را خشک می کند، مثلا اگر شما در آب و هوای خیلی خشک از گلیسیرین خالص استفاده کنید، مواد موجود در گلیسیرین، رطوبت را از لایه های عمیق پوست بیرون می کشد و به سطح پوست می آورد و در نتیجه این رطوبت با آمدن روی سطح پوست بخار می شود و در نهایت پوست خشک تری به جا می ماند، اما در کرم های حاوی گلیسیرین، نوعی افزودنی اضافه می کنند تا آب و رطوبت از دست نرود و در نتیجه پوست رطوبت خود را حفظ کند.

اگر می خواهید از گلیسیرین خالص استفاده کنید بهتر است آن را با آب رقیق کنید.

بهترین ماده جلوگیری‌کننده از خشکی پوست

پوست ما به طور طبیعی مواد شیمیایی محلول در آبی را تولید می کند که به عنوان عامل های مرطوب کننده طبیعی شناخته می شوند که پوست را پر از آب نگه می دارند.

گلیسیرین خیلی شبیه اینعوامل مرطوب کننده طبیعی پوست است؛ چون رطوبت محیط را جذب پوست می کند

در واقع گلیسیرین قدرت حفاظتی پوست را بالا می برد تا بتواند مواد شیمیایی مضر را دفع کند و در عوض میزان بیشتری آب در خود نگه دارد و در نتیجه پوست کمتر خشک می شود. بعضی از پزشکان عقیده دارند گلیسیرین بهترین ماده برای جلوگیری از خشک شدن پوست است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.