سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

درمان آسان و مؤثر حملات حاد آسم با استفاده از فیلم سریع حل شونده از سالبوتامول

یکی از محققان دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توانست فیلم سریع حل شونده از سالبوتامول سولفات جهت درمان حملات حادآسم و ارزیابی خصوصیات فارماسیوتیکس آن را تهیه کند .

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا رستمی از رساله دکتری حرفه ای داروسازی خود با نام " تهیه فیلم سریع حل شونده از سالبوتامول سولفات جهت درمان حملات حاد آسم و ارزیابی خصوصیات فارماسیوتیکس آن" که به راهنمایی آقایان: دکتر رحیم بحری نجفی، دکتر سید ابوالفضل مصطفوی و دکتر محمد رضا مدرسی انجام شده است، با موفقیت دفاع کرد .

در این تحقیق از روش های جدید دارورسانی که به منظور استفاده آسانتر و موثر داروها در دنیا مطرح می باشد جهت تهیه فیلم سریع حل شونده سالبوتامول سولفات جهت درمان حملات حاد آسم استفاده شده است.

این فیلم ها با قرار گرفتن در داخل دهان به سرعت داروی خود را آزاد می کند و نیازی به آب برای بلعیدن ندارند، لذا برای افراد سالخورده و همچنین اطفال که مشکل بلع دارو دارند، می تواند مفید باشد.

فیلم سریع حل شونده سالبوتامول می تواند به راحتی در داخل دهان قرار گیرد و داروی خود را آزاد نماید و بعنوان جایگزین اسپری های دهانی می تواند مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

این شکل دارویی به خصوص در اطفال که مشکل تنظیم دوز دارو وجود دارد می تواند به راحتی به اندازه مورد نظر استفاده شود.

دستاورد نهایی این پایان نامه ارائه یک شکل دارویی جدید برای سالبوتامول بصورت فیلم سریع حل شونده که می تواند برای بیماران آسمی بویژه اطفال و افراد سالخورده مورد استفاده قرار گیرد، می باشد که البته این شکل داروئی هنوزوارد بازار جهانی نشده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.