سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تصویب 45 طرح بالای 50 میلیون تومان توسعه کشاورزی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: در جلسه کار گروه توسعه بخش کشاورزی 45 طرح جدید بالای 50 میلیون تومان از شش شهرستان استان اردبیل به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد در جلسه کار گروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل افزود: این طرح‌ها شامل 14 طرح احداثی و سرمایه در گردش در شهرستان اردبیل، سه طرح در شهرستان گرمی، شش طرح در شهرستان نمین، 18 طرح در شهرستان بیله‌سوار، یک طرح در شهرستان مشگین‌شهر و سه طرح نیز در شهرستان کوثر است که برای دریافت تسهیلات متقاضیان به بانک کشاورزی معرفی شدند.

وی گفت: عمده این طرح‌ها شامل پرورش گاو شیری، پرواربندی گوساله و بره، خرید تراکتور و ادوات کشاورزی، پرورش قارچ خوراکی، توسعه کلینیک گیاه پزشکی، توسعه کشت و صنعت کوچک با هدف تولید صیفی‌جات، پرورش کبک، شترمرغ و همچنین خرید کمباین است.

نیکزاد افزود: بیشترین درخواست‌ها در شمال استان اردبیل مربوط به خرید ادوات کشاورزی، عمیق کار، تراکتور و کمباین است که به دلیل وجود اراضی مستعد به ویژه 90 هزار هکتار اراضی در شهرستان بیله‌سوار به صورت دیم و 16 هزار هکتار اراضی آبی به نظر می‌رسد باید توسعه مکانیزاسیون را در این منطقه و شهرستان شاهد باشیم.

استاندار اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی 132 میلیارد تومان است که به نظر می‌رسد برخی استان‌ها از ما جلوتر و برخی نیز عقب هستند.

وی در ادامه افزود: اگر در این کار موفق شویم در بین 31 استان کشور جزو 10 استان برتر خواهیم بود و این می‌طلبد که بیشتر از این به موقعیت ممتاز و کم نظیر استان در بخش آب و خاک و مستعد بودن زیرساخت‌ها توجه شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.