سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آماده صدور خدمات فني و مهندسي به مرو هستيم

استاندار خراسان رضوي با سركنسول ايران در مرو تركمنستان ديدار كرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمد حسين فروزان مهر در اين ديدار، با اشاره به پيشينه روابط اقتصادي و فرهنگي ميان جمهوري اسلامي ايران و كشور تركمنستان، اظهار کرد: با توجه به اشتراكات فراوان، زمينه مطلوبی براي توسعه و گسترش تعاملات فراهم است.

وي افزود: از آنجا كه مرو محل تردد و سكونت موقت حضرت امام رضا(ع) در زمان هجرتشان به ايران بوده است، زمينه گسترش مناسبات فرهنگي در اين حوزه نیز وجود دارد.

استاندار خراسان رضوي گفت: علاوه بر اين، استان خراسان رضوی داراي ظرفيت هاي فراوان سرمايه گذاري در زمينه هاي مختلف است كه مي توان از آن ها در راستاي گسترش مناسبات بهره جست.

فروزان‌مهر از نيروي انساني مجرب، تنوع بالای ظرفیت ها و توانمندی‌ها و بهره مندی از دانش فني و فناوری روز دنیا در خراسان رضوي، به عنوان مزيت هاي استان ياد و اعلام كرد: آماده صدور خدمات فني و مهندسي به مرو هستيم.

وي با اشاره به سفر هيات های مختلف فرهنگی، اقتصادی استان خراسان رضوي به مرو و امضاي تفاهم‌نامه‌هاي مشترك همكاري، بر تسريع در اجرايي شدن مفاد آن ها تاكيد كرد.

سر كنسول ايران در مرو نيز در این دیدار، با بيان اين كه استان مرو پس از عشق آباد، دومين استان پرجمعيت و حائز اهميت كشور تركمنستان محسوب مي شود، گفت: پیشینه های تاریخی مرو، این شهر را به بخشي از تمدن اسلامی تبدیل کرده است.

حسن حسيني مقدم با اعلام آمادگي مقامات اين استان براي توسعه روابط با خراسان رضوي، افزود: تبادل هيات هاي تجاري و برپايي نمايشگاه هاي مختلف به منظور ارائه توانمندي هاي استان در مرو، زمينه ساز توسعه مبادلات خواهد شد.

وی با اشاره با ارادت شيعيان استان مرو به خاندان عصمت و طهارت(ع) و تمايل فروان آنان براي زيارت مرقد مطهر حضرت رضا(ع)، خواستار برقراري پرواز مستقيم ميان مرو و خراسان رضوي شد./س

 

برچسب ها: صدور ، خدمات ، فنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.