سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

650 هزار خانوار مددجوی كمیته امداد امام خمینی (ره) در كشور نیازسنجی شدند

مدیركل مدیریت بحران و مناطق محروم و كمتر توسعه یافته كمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: 650هزار خانوار مناطق محروم زیر پوشش خدمات كمیته امداد در كشور نیازسنجی شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حمید احمدی در جریان سفر به شهركرد و در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: هم اكنون، سامانه نیازسنجی مددجویان مناطق محروم كمیته امداد امام خمینی (ره) در 13 استان، صد درصد و هفت استان نیز 80 درصد اجرا شده است.

وی گفت: از این تعداد خانوار شناسایی شده در كشور، 395 هزار خانوار در سامانه نیازسنجی مددجویان مناطق محروم و كمتر توسعه این نهاد ثبت شدند.

احمدی افزود: با راه اندازی این سامانه، ادارات كمیته امداد سطح كشور با همكاری دستگاه های دست اندر كار حمایتی می توانند برای توانمند ساختن این قشر گام بردارند.

وی اظهار داشت: در این سامانه، خانواده هایی كه در مناطق محروم ساكن هستند در تمام زمینه ها به صورت مكمل، تركیبی و تفكیكی دسته بندی می شوند.

مدیركل مدیریت بحران و مناطق محروم و كمتر توسعه یافته كمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: بر مبنای این سامانه، فقر مددجویان در مناطق محروم در قالب 140 شاخص مورد تحلیل قرار می گیرد تا با رویكرد توانمندسازی برای مددجویان برنامه ریزی شود.

احمدی گفت: هم اكنون، دو میلیون نفر در مناطق محروم و كمتر توسعه یافته كشور زندگی می كنند.

وی اظهار داشت: سامانه نیازسنجی مددجویان مناطق محروم، به عنوان یك پروژه ملی دارای چند مرحله است كه مرحله نیازسنجی هم اكنون در تمام استان ها انجام شده و در 18 استان نیز به صورت صد درصد در سامانه ثبت شده است.

احمدی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان اولین استان، قابلیت گزارش گیری از این سامانه، از امروز فعال شده است.

مدیركل مدیریت بحران و مناطق محروم و كمتر توسعه یافته كمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، برای رونمایی از قابلیت گزارش گیری طرح نیاز سنجی مددجویان مناطق محروم و كمتر توسعه یافته و همچنین بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان بروجن، به استان چهارمحال و بختیاری سفر كرده است. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.