سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت الله کعبي:

رئيس‌جمهور آينده بايد از هرگونه انحراف ديني دور باشد

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه رئيس جمهور آينده بايد از سطح بالاي معنوي برخوردار بوده و از هرگونه انحراف ديني مبرا باشد، گفت:ما در انتخابات آينده بايد رئيس جمهوري را انتخاب کنيم که در راستاي پيشرفت اسلامي کشور گام بردارد و پرچم‌دار اين موضوع باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله عباس کعبي عضو مجلس خبرگان رهبري در سومين گردهمايي بزرگ حقوقدانان بسيجي سراسر کشور با اشاره به اينکه واژه حقوقدان در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از ارزش بالايي برخوردار است گفت: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بر پايه اسلام و شريعت اسلامي شکل گرفته است، لذا حقوقدانان ما بايد تحت عنوان حقوقدان اسلامي  مطرح شده و با فقه اسلامي آشنايي کامل داشته باشند.

وي افزود: همانطور که در دانش هسته‌اي ما به بومي بودن آن اشاره مي‌کنيم از نظر حقوقي نيز فقه اسلامي ما بايد رعايت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: دانش آموخته حقوق در جمهوري اسلامي ايران بايد حقوق اسلامي را بشناسد و به قواعد و اصول آن آشنايي داشته باشد و در امور جاريه آن را به کار گيرد.

آيت الله کعبي خاطر نشان کرد: تفاوتي که بين تحصيل کرده‌هاي حقوق در دانشگاه‌هاي ايران با دانشگاه‌هاي جهان وجود دارد اين است که فقه اسلامي بايد از سوي دانشجويان و حقوقدانان ما جدي گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: بعضي دانشجويان با اصطلاحات حقوقي آشنايي بيشتري دارند تا فقه اسلامي لذا انتظار مي‌رود که به اين موضوع توجه ويژه‌اي شود.

آيت الله کعبي با اشاره به اينکه ولي فقيه در عصر غيبت امام زمان(عج) در راس امور اجرايي کشور قرار دارد گفت: سه قواي مجريه، قضاييه و مقننه بايد در تمام امور زير نظر ولايت فقيه کار خود را انجام دهند.

وي افزود: امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري در تنفيذ اعتبار نامه رئيس قوه مجريه بيان مي‌کنند که ما شما را به عنوان رئيس جمهور منصوب مي‌کنيم و اين موضوع به اين معناست که رئيس جمهور منصوب ولي فقيه است و اگر نصب رئيس جمهور از سوي ولي فقيه صورت نگيرد رئيس جمهور طاغوت است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه هيچ تفاوتي ما بين نصب ميان رئيس جمهور و رئيس دستگاه قضا وجود ندارد، تصريح کرد: تمامي روساي قوا و مسئولين شرعا موظف هستند تدابير رهبري را اجرا کنند و اگر خلاف اين موضوع عمل کنند، خلاف شرع عمل کرده‌اند.

وي تصريح کرد: هر کس در هر جايگاهي فکر کند مردم منهاي ولي فقيه از او استقبال مي‌کنند در توهم به سر مي‌برد؛ زيرا اين نظام مشروعيتش به ولايت فقيه است.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت:رئيس جمهور بايد بداند که تنها رئيس بخش اجرايي کشور است نه رئيس کل کشور در اين صورت هيچ‌گاه انديشه حاکميت دوگانه پيش نمي‌آيد.

آيت الله کعبي با اشاره به اينکه مبناي قدرت در جمهوري اسلامي ايران شرعي است، تصريح کرد: در حکومت جمهوري اسلامي ايران ساختار قدرت مردمي است و قدرت مبناي الهي دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه در انتخابات آينده بايد پنج محور رعايت شود تصريح کرد: پيشرفت اسلامي، حضور مردم در صحنه، آرامش، عزت و ولايت مهمترين ملاک‌هايي است که در انتخابات آينده بايد لحاظ شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: ما در انتخابات آينده بايد رئيس جمهوري را انتخاب کنيم که در راستاي پيشرفت اسلامي کشور گام بردارد و پرچم‌دار اين موضوع باشد.

آيت الله کعبي اظهار داشت: همه مردم بايد براي حضور در انتخابات رياست جمهوري سال آينده بسيج شوند، زيرا اين اولين انتخابات بعداز فتنه 88 است لذا انتظار مي‌رود در اين راستا در جهت شناسايي برنامه‌هاي دشمن تمرکز کنيم.

وي تصريح کرد: دشمن درصدد است فضاي انتخابات سال 92 را به يک وضعيت پر التهاب تبديل کند و فتنه ديگري را با طرح کليد واژه‌هايي چون "انتخابات آزاد" به راه بياندازد لذا بايد در اين راستا مردم و مسئولين هوشيار باشند.

آيت الله کعبي افزود: دشمنان جمهوري اسلامي ايران در انتخابات آينده با طرح موضوعاتي چون مذاکره با آمريکا درصدد هستند تا فضاي سياسي کشورمان را ملتهب کنند لذا ملت و مسئولين بايد اين موضوع را در نظر بگيرند که عزت ملت ايران در مبارزه با استکبار، آمريکا ستيزي و صهيونيست ستيزي استوار است و پشتوانه اين موضوع نيز مقام معظم رهبري است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به نامه برخي از نمايندگان پناهنده  مجلس ششم در راستاي مذاکره با آمريکا گفت: متاسفانه  برخي از رسانه‌ها و چهره‌هاي فاقد صلاحيت تحت عنوان صلح با آمريکا فعاليت‌هاي خود را به کار بسته است اما ملت و مردم بايد بدانند که مذاکره با آمريکا ذلت است نه عزت و هيچ منافعي در آن وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري درباره شاخص‌هايي که رئيس جمهور آينده بايد داشته باشد گفت: رئيس جمهور آينده بايد داراي ادراک معنوي و فکري والا باشد و هيچ گونه انحراف ديني در عوايد آن وجود نداشته باشد.

وي افزود: اشراف کامل به مسائل سياسي و اجتماعي به گونه‌اي که نگاه کلان در آن وجود داشته باشد از مهمترين نکاتي است که رئيس جمهور آينده بايد آن را در بر داشته باشد.

آيت الله کعبي اظهار داشت: توانمندي اداره کشور طبق فرمايشات مقام معظم رهبري و به کارگيري تمامي ظرفيت‌هاي کشوراز جمله موضوعات مهمي است که رئيس جمهور آينده بايد آن را در وجود خود داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: وجود رئيس جمهور بايد باعث همگرايي، وفاق و انسجام ملي شود و وي بايد به کل کشور تعلق داشته باشد نه يک طيف سياسي خاص.

آيت الله کعبي تصريح کرد: روحيه جهاد و انقلابي از مهمترين شاخصه‌هايي است که رئيس جمهور آينده بايد آن را داشته باشد.

وي افزود: داشتن روحيه جواني به گونه‌اي که نسل سوم و چهارم در امور اجرايي کشور نقش فعالي داشته باشند از مهمترين ويژگي‌هايي است که رئيس جمهور آينده بايد آن را در بر داشته باشد.

آيت الله کعبي تصريح کرد: بيانات رهبري در 19 دي بسيار راهگشا بود؛ لذا انتظار مي‌رود که مسئولين و مردم با توجه به اين نکات در راستاي مبارزه با افکار دشمنان وارد عمل شوند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فقه ، دانشجویان ، حقوقدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.