سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدعلی رستگار:

فاصله بانوان با آقایان در جودو زیاد است/ از جلسه کنفدراسیون آسیا هنوز خبری نشده است

رئیس فدراسیون جودوی کشورمان گفت: فاصله بانوان جودوکار با آقایان بسیار زیاد است ما برای کاهش این فاصله برنامه ریزی کرده ایم.

محمدعلی رستگار در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه های فدراسیون برای بانوان جودوکار اظهار داشت: از زمانی که من روی کار آمده ام، گسترش جودوی بانوان در سطح کشور جزو یکی از اهداف اصلی فدراسیون بوده است زیرا حقیقت این است که فاصله بانوان با آقایان در رشته جودو بسیار زیاد است.
وی ادامه داد: دو برنامه اصلی فدراسیون جودو برای بانوان کشورمان، یکی کار کردن روی سنین پایه در قالب اردوهای مختلف تیم ملی است و دیگری رشد جودوی بانوان از نظر کمی آن را در سطح ایران پخش کنیم و روی این دو برنامه سرمایه گذاری کرده ایم.
رستگار با اشاره به قدرت بانوان جودوکار کشورهای چین، کره و ژاپن در خصوص جودوی بانوان کشورهای منطقه بیان کرد: به جز کشورهای چین، کره و ژاپن که جودوی کشورشان بین آقایان و بانوان در یک سطح است و همه قوی هستند، طبق تحقیقاتی که من روی جودوی کشورهای منطقه انجام داده ام به این نتیجه رسیدم که فقط ایران نیست که بین سطح جودوی آقایان و بانوانش تا این حد فاصله و کشورهای گرجستان، روسیه، آذربایجان و ازبکستان با وجود اینکه در همه بخش آقایان مدال آوران هستند در بانوان حرف زیادی برای گفتن ندارند و این ریشه از مسائل فرهنگی دارد.
رئیس فدراسیون جودو افزود: باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت بگیرد و ما اقداماتی را انجام دادهایم و در تلاش هستیم تا با گسترش جودو در بخش مدارس زمینه مساعد برای رشد این رشته ورزشی را فراهم کنیم.
رستگار اضافه کرد: یکی دیگر از تلاش های ما این است که از استانهایی که در پخش بانوان فعال نیستند کمک کنیم تا فعال شوند، به
روز کردن مربیان و برگزاری دوره های مختلف آموزشی جزو برنامه های ما به شمار می رود.
هنوز اطلاعی از جلسه کنفدراسیون آسیا ندارم *
محمدعلی رستگار در پاسخ به این سئوال که آیا تکلیف نتیجه جلسه کنفدراسیون آسیا درباره رسیدگی به اتهام آرش میر اسماعیلی مشخص شده است یا خیر گفت: خیر، هنوز درباره نتیجهاین جلسه از سوی کنفدراسیون آسیا به فدراسیون ایران ابلاغی نیامده است و اگر مشخص شود به رسانه ها به صورت شفاف اطلاع خواهیم داد.
رئیس فدراسیون جودوی کشورمان در خصوص اعزام تیم ملی به تورنمنت گرجستان بیان کرد: اکنون مشغول این هستیم که مقدمات اعزام به مسابقات گرجستان را فراهم کنیم، ملی پوشان ما هم اکنون در اردو مشغول تمرین هستند چند مرحله اردوی دیگر هم برای امادگی داشته ایم.
وی با بیان اینکه استفاده از پتانسیل های جودو و تخصصی شدن بخش های مختلف جزو اهداف فدراسیون است، توضیح داد: با توجه به اهدافی که در نظر گرفته ایم در خصوص تیم ملی جودو به این نتیجه رسیدیم که باید به فنون خاک توجه بیشتری کنیم به همین علت برای اولین بار در اردوی تیم ملی از مدرسی خاک استفاده شد و عملکرد را ارزیابی خواهیم کرد./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.