سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش هایی درباره نشست ایران و آژانس/2

ادامه مذاکرات ایران و آژانس به روز پنج شنبه موکول شد

تیم های مذاکره کننده ایران و آژانس پس از یک روز مذاکره تصمیم گرفتند، گفت وگوهای خود را فردا نیز ادامه بدهند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل ازایران هسته ای؛ تیم های مذاکره کننده ایران و آژانس پس از یک روز مذاکره تصمیم گرفتند، گفت وگوهای خود را فردا نیز ادامه بدهند.

هیئت مذاکره کننده آژانس حدود ساعت یک نیمه شب سه شنبه شب (26 دی/ 15 ژانویه) وارد تهران شد و از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه (27 دی/ 16 ژانویه) مذاکرات با ایران را آغاز کرد.

این مذاکرات در محل سازمان انرژی اتمی و در فضایی سازنده انجام شد دو طرف در پایان روز اول مذارات تصمیم گرفتند، گفتگو ها را در روز پنج شنبه نیز ادامه بدهند.

این مذاکرات به تلاش برای دست یابی به یک رویکرد ساختاری (برنامه کار/ مدالیته) می پردازد که هدف از آن حل و فصل مسئله ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هسته ای ایران است.

ایران اعلام کرده است در صورتی که این برنامه کاری نهایی شود اجازه دسترسی تیم آژانس به پارچین را خواهد داد.

هرمان ناکارتس قبل از ورود به تهران گفته بود: « پیش از اینکه اینجا را به مقصد تهران ترک کنم، چند جمله کوتاه بیان می کنم؛ همانطوری که در ماه دسامبر گفته شد هدف ما نهایی کردن رهیافت سازمان یافته جهت حل و فصل موضوعات باقی مانده پیرامون جنبه های احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران است .
امیداریم اجازه دسترسی به پارچین را داشته باشیم و اگر این دسترسی فراهم شود، ما از آن استقبال می کنیم. مدیر کل همواره تاکید کرده در طول این فرایند، ما برخوردی سازنده داریم و در این سفر نیز همین روحیه را خواهیم داشت. اطمینان داریم که ایران نیز با روحیه ای سازنده با ما همکاری کند».

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.