سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری مشترک رحیمی با نخست‌وزیر سوریه:

توافقات مطلوبی در جهت تقویت اقتصاد ملی سوریه صورت گرفت/آمادگی برای مذاکره با گروه‌های مسلحی که تمایل دارند سلاح‌ بر زمین بگذارند

معاون اول رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر سوریه گفت: توافقات مطلوبی میان دو کشور در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی شکل گرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری؛ محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز (چهارشنبه) در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر سوریه اظهار داشت: آنچه ملت سوریه را به رنج و زحمت انداخته موجب تاسف و تاثر است و طرح آقای بشار اسد برای انجام اصلاحات در این کشور مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر دشمنان سوریه مانع از اجرای طرح رئیس‌جمهور این کشور نشوند، به زودی مشکلات سوریه حل شده و نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به رابطه دیرینه، ریشه‌دار و عمیق ایران و سوریه افزود: دو کشور از گذشته دارای اهداف مشترک بوده‌اند و رابطه‌ای بسیار صمیمانه و دوستانه داشته‌اند.

رحیمی اظهار امیدواری کرد هرچه زودتر مناقشات و کشتارهایی که دشمنان ملت سوریه به راه انداخته‌اند به پایان رسیده و آسایش و آرامش در این کشور مستقر شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه پیام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی صلح و آشتی بوده است، تصریح کرد: امیدواریم شر دشمنان و بدکاران عالم که آسایش را از ملت‌ها سلب کرده‌اند کوتاه شود.

وی همچنین کشته شدن جمعی از دانشجویان در انفجار تروریستی دانشگاه حلب را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت.

رحیمی در ادامه خاطر نشان کرد: طی دو روز اخیر نشست‌ها و مذاکرات متعددی میان هیات ایرانی و سوری برگزار شد و توافقات مطلوبی میان دو کشور در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی شکل گرفت.

وائل‌الحلقی نخست وزیر سوریه نیز در این مصاحبه مطبوعاتی مشترک، مذاکرات و نشست‌های هیات سوری با همتایان ایرانی را مثبت و راهگشا ارزیابی کرد و گفت: جلساتی که طی دو روز گذشته برگزار شد نتایج مطلوبی میان دو کشور در زمینه برق، بهداشت، امور خدماتی و بانکی به همراه داشت.

وی همچنین از توافقات صورت گرفته میان دو کشور به عنوان گامی در جهت تقویت اقتصاد ملی سوریه یاد کرد و افزود: این توافقات تاثیر به سزایی در پشتیبانی از اوضاع اقتصادی و تجاری سوریه خواهد داشت.

وائل الحلقی روابط دو کشور را مستحکم و تاریخی دانست و گفت: ایران و سوریه هر دو با فشارها‌، چالش‌ها و دشمنان مشترکی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه هستند و افزایش هماهنگی های تهران – دمشق گام موثری در مقابله با دشمنان خواهد بود.

نخست وزیر سوریه با تاکید بر اینکه دولت این کشور در جهت گسترش ثبات و امنیت گام برمی‌دارد، افزود: تلاش خواهیم کرد نیازها و خواسته‌های ملت خود را برآورده کرده و در راستای آشتی ملی که مورد حمایت همه طبقات سوریه است تلاش کنیم.

وی گفت: دولت سوریه آغوش خود را برای گفت‌وگو با همه گروه‌های سیاسی موجود در داخل و خارج این کشور باز کرده و دست خود را به سوی کسانی که برای ساختن سوریه‌‌ای آزاد تمایل دارند، دراز می‌کند.

وائل الحلقی خاطر نشان کرد: دولت سوریه در این راستا آمادگی دارد حتی با گروه‌های مسلحی که در اثر توطئه دشمنان گمراه شده و تمایل دارند سلاح‌های خود را بر زمین گذارند نیز مذاکره کند.

وی با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در شکل گیری توافقات اخیر گفت: تلاش می کنیم همه موانع اداری در سوریه را رفع کرده و در جهت اجرای این توافقات گام برداریم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.