سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحیمی‌ در مذاکرات مشترک هیأت‌های عالیرتبه ایران و سوریه:

جنایات در سوریه با هدایت صهیونیست‌ها، قدرت‌های غربی و با هزینه‌ برخی کشورهای عربی سازماندهی می‌شود

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه این روزها شاهد اخبار تأسف‌بار در ممالک اسلامی هستیم، گفت: این جنایات با هدایت صهیونیست ها، قدرت‌های غربی و با هزینه‌ برخی کشورهای عربی سازماندهی می‌شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ محمدرضا رحیمی عصر امروز (چهارشنبه)در مذاکرات مشترک هیأت های عالیرتبه ایران و سوریه با بیان اینکه نفوذ اسلام امروز در سراسر جهان در حال رشد و گسترش است، اظهار داشت: امروز در کشورهای غربی بسیاری از پیروان سایر ادیان به دامان اسلام پناه می آورند و رستگاری خود را در گرویدن به این دین آسمانی می دانند اما در همین شرایط به دلیل توطئه دشمنان، جنگ و خون‌ریزی در سوریه به راه افتاده و مسلمانان این کشور کشته و زخمی می‌شوند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه ضمن تسلیت ضایعه و حادثه غم‌انگیز انفجاری که در دانشگاه حلب رخ داد، افزود: این روزها شاهد اخبار تأسف‌بار در ممالک اسلامی هستیم که این جنایات با هدایت صهیونیست ها و قدرت‌های غربی و با هزینه‌ برخی کشورهای عربی سازماندهی می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه قدمت روابط صمیمانه ملت‌های ایران و سوریه با عمر انقلاب اسلامی برابری می کند گفت : روابط دو کشور طی سالیان اخیر پیوسته در حال گسترش بوده و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: ملت ایران از شرایط و وضعیتی که برای ملت سوریه به وجود آمده متأسف است و در همه شرایط در کنار مردم مظلوم این کشور خواهد بود.

رحیمی اظهار امیدواری کرد سوریه هر چه زودتر از شر دشمنان رها شده و آرامش و آسایش به این ملت بازگردد.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان کارشناسان و وزرای دو کشور، بر لزوم گسترش همکاری‌های تهران- دمشق در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران به همه توافقات شکل گرفته میان وزرا و کارشناسان دو کشور پایبند است و در جهت اجرای این توافقات تلاش خواهد کرد.

وائل الحلقی نخست وزیر سوریه نیز در این مذاکرات با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی و ملت ایران گفت: ملت مظلوم سوریه در مقابله با استکبار جهانی تنها نیست و در رویارویی با این مشکلات به دوستان خود و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران تکیه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این مشکلات و ناآرامی‌ها، دولت سوریه را از وظیفه‌خود در جهت برقراری امنیت و آسایش بازنخواهد داشت ، تصریح کرد: معتقدیم دشمنان ملت سوریه نخواهند توانست به اهدافشان که تجزیه کردن محور مقاومت و خدشه دار کردن استقلال سوریه است، دست پیدا کنند.

وائل الحلقی با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی دولت سوریه بازسازی و استقرار ثبات در این کشور است، خاطر نشان کرد: ما به دنبال اجرای طرح سیاسی رییس جمهور سوریه از طریق گفتگوهای ملی و بین‌المللی هستیم تا بتوانیم زمینه تحقق خواسته‌ها و آسایش ملت خود را فراهم کنیم.

وی افزود: دولت سوریه خواهان اصلاحات، رفاه و همزیستی مسالمت آمیز است اما دشمنان و بدخواهان در جهت خونریزی و خدشه‌دار کردن ارزش‌های حقیقی اسلام گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به جلسات و مذاکرات متعدد وزرا و کارشناسان دو کشور افزود: ایران و سوریه در تمامی زمینه‌های تجاری، اقتصادی و توسعه‌ای با یکدیگر به توافق رسیده‌اند و امیدواریم همکاری‌های دو کشور در تمامی بخش‌ها از جمله برق، بهداشت و همکاری‌های بانکی هر چه زود تر به اجرا برسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.