سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف آمريکا از کشتار غيرنظاميان افغان

"کوين بيکر" نويسنده و يک نظامي سابق آمريکا معتقد است ارتش آمريکا براي آنکه خروج خود از افغانستان را پيروزمندان نشان دهد کشتار غيرنظاميان را افزايش داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، "کوين بيکر" در مصاحبه با شبکه خبري پرس تي وي به تشريح دلايل افزايش حمله نظاميان آمريکا به غيرنظاميان افغانستان پرداخته و با تاکيد بر اينکه آمريکا به جان افغاني ها اهميتي نمي دهد گفت: ارتش آمريکا با اين روش مي خواهد شکست 11 ساله خود در افغانستان را بپوشاند و تظاهر کند که پيروزمندانه خاک اين کشور را ترک مي کند.

پرس تي وي: با نگاهي به وضعيت افغانستان مي بينيم که موضوع تلفات غيرنظاميان مشاجره اصلي ميان دولت افغانستان و آمريکا است، اين مسئله احساسات ضدآمريکايي را ميان مردم افغانستان افزايش داده است.

به تازگي کرزاي به آمريکا سفر کرد و مصدوميت نيروهاي آمريکايي که قرار است پس از سال 2014 در افغانستان بمانند در دستور کار است، اين مسئله چه کمکي به اشغالگري آمريکا مي کند؟

بيکر: هيچ کمکي به آمريکا نمي کند، آمريکا همان طور که در عراق شکست خورد در افغانستان هم شکست خورد و شما شاهد بي اعتنايي آنها به جان مردم افغانستان هستيد چيزي که مدوما ارتش آمريکا آن را کاملا نشان مي دهد و ميهن پرستي متعصبانه اي که از دهان اوباما بيرون مي آيد به نحوي است که گويي مردم افغانستان حق حاکميتي ندارند، آنها هيچ صدايي ندارند و اين روش کار ارتش آمريکا در تمام کشورهايي است که اشغال مي کنند.

پرس تي وي: مسئله مرگ و مير غيرنظاميان از روز اول اين اشغال مطرح بوده است.

آيا شما فکر مي کنيد با گذشت 11 سال از اين جنگ آنها تشخيص داده اند که چگونه اهداف را شناسايي کنند، شبه نظاميان بالقوه را شناسايي کنند و به جاي غيرنظاميان آنها را هدف قرار دهند؟

بيکر‌:‌ ارتش آمريکا علاقه اي به اين کار ندارد، آنها دوست دارند به نوعي رفتار کنند که مردم آمريکا را گيج کنند و نگاه عموم آمريکائيان به اين اشغالگري را دچار اختلال کنند، شما مي بينيد که کمتر از 6 روز قبل در استان ورداک 6 نفر از افغانيان در اثر حمله هوايي کشته شدند ولي پس از آن آنها نه تنها احتياط را در دستور کار خود قرار ندادند تا به غيرنظاميان حمله نکنند درعمل تعداد تلفات غيرنظاميان کشته شده در يک حمله هوايي ديگر سه برابر شد و اين مسئله ادامه داشته و در يازده سال گذشته نيز همينطور بوده است.

وقتي ژنرال پترائوس فرماندهي نظاميان آمريکا در افغانستان را داشت خانواده هاي افغاني را متهم کرد که کودکان خود را مي سوزانند تا اشغالگري آمريکا بد نشان دهند اين کار نژادپرستي آشکار محسوب مي شود و اين خبرهايي است که مردم آمريکا مي شوند، اشغال افغانستان اشغالگري نژادپرستانه اي است که جان ده ها هزار نفر از مردم بي گناه اين کشور را گرفته است.

پرس تي وي:‌ گزارش هايي وجود دارد که آمريکا قصد دارد تعداد پايگاه هاي هوايي خود در افغانستان را افزايش دهد، هيگل براي وزارت دفاع معرفي شده است اما از طرف ديگر هم جان برنان به عنوان رئيس سيا انتخاب شده است که با کوچکترين مسئله اي دست به اسلحه ميبرد. آيا اين انتخاب ها فقط به دليل افزايش کشتارها در افغانستان نيست؟

بيکر:‌ قطعا درست مانند زماني که آمريکا قصد داشت ويتنام را ترک کند با به راه انداختن عمليات زمين سوخته تلاش کرد خود را پيروز نشان دهد، آنها براي خروج از ويتنام و لائوس با بمب هاي آتش زا به اين کشورها حمله کردند و متأسفانه من فکر مي کنم آمريکا همين استراتژي را نيز اينجا (افغانستان) دنبال مي کند.

آنها قصد دارند با استفاده از جان مردم افغانستان که هرگز خواهان حضور آمريکا در آنجا نيستند راه خروج خود را هموار کنند همين طور با استفاده از جان سربازان آمريکايي و ماليات آمريکائيان که اوضاع آمريکا کاملا در هم ريخته وقتي که دولت آمريکا به رهبري اوباما و وال استريت دائما مي گويند براي اشتغال و آموزش پول نيست اما براي قتل عام غيرنظاميان افغان پول کافي وجود دارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.