سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

چگونگي اجرايي شدن فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها در پرده ابهام است

عضو كارگروه تحول اقتصادي با اشاره به اينكه جزئيات فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها شفاف نيست، گفت: تا به حال از سوي دولت و يا مجلس، به صورت شفاف درباره فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها مطلبي روشن نشده و جزئيات آن مشخص نيست.

لطفعلي بخشي، عضو كارگروه تحول اقتصادي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به شفاف نبودن نحوه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها، اظهار داشت: تا به حال از سوي دولت و يا مجلس، به صورت شفاف درباره فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها مطلبي روشن نشده و جزئيات آن مشخص نيست.
 
وي افزود: مسئولين اين امر بايد به روشني بگويند كه چگونه مي‌خواهند فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها را اجرا كنند، لذا اينكه صحبت از افزايش 10 يا 20 درصدي قيمت‌هاي حامل انر‍ژي و يا مسائل ديگري مي‌شود، مبهم است.
 
بخشي، تصريح كرد: تاكنون تنها مطالبي كه در اين‌باره گفته شده، يكي حرف‌هاي رئيس‌جمهور مبني بر افزايش مبلغ  يارانه‌ها به 200 هزار تومان و ديگري، اظهارات رئيس مجلس مبني بر افزايش قيمت بنزين به 5 هزار تومان است، لذا هيچ مطلب ديگري در اين‌باره به صورت مكتوب وجود ندارد و روشن نيست.
 
عضو كارگروه تحول اقتصادي با بيان اينكه درباره فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها بر مبناي شايعات نمي‌توان اظهار نظر كرد، گفت: قيمت‌هاي غلط يارانه‌اي، اقتصاد ما را در 50 سال گذشته به بيراهه برده و كشورمان را از مسير عادي اقتصادي منحرف كرده است.
 
وي افزود: الگوهاي توليدي كشور بسيار غلط  و هزينه‌ بر بوده و توليدات با كيفيت پايين و بيشترين مصرف سوخت كه حتي از مصرف ثروتمندترين كشورهاي جهان نيز بالاتر بوده، نشان داد كه راه را اشتباه رفته‌ايم، لذا تنها راه علاج، هدفمند شدن يارانه هاست اما چگونگي اجراي آن در پرده‌اي از ابهام است.
 
بخشي، تصريح كرد: مجريان و قانونگذاران، بايد به ‌طور شفاف بگويند كه مقصودشان از جزئيات فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها چيست و چگونگي آن را توضيح دهند تا سپس كارشناسان، تحليل خود را درباره آن ارائه دهند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بخشی ، یارانه ، هدفمندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.