سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مناقصه رژيم صهيونيستي براي ادامه شهرک سازي ها

به گزارش يک سازمان غير دولتي، رژيم اسرائيل ساخت و ساز ۱۹۸ واحد ساختماني غير قانوني ديگر را در کرانه باختري اشغالي به مناقصه گذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، بنابر گزارش سازمان اسرائيلي نظارت بر شهرک سازي در اراضي اورشليم، رژيم تل آويو، براي ساخت ۸۴ واحد ساختماني در شهر الخليل، جنوب کرانه باختري و ۱۱۴ واحد مسکوني در شهرک افرات در نزديکي بيت لحم، پيشنهاد مناقصه داده است.
به گزارش سازمان غير دولتي  اکنون صلح ، يک گروه مخالف شهرک سازي، فعاليت‌هاي ساخت و سازهاي غيرقانوني رژيم اسرائيل در سال ۲۰۱۲ ميلادي، پس از موافقت بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم با ساخت بيش از ۶۶۷۰ واحد مسکوني جديد، به طور بي‌سابقه‌اي افزايش يافته است.
سازمان غير دولتي اکنون صلح همچنين برنامه جنجالي اسرائيل را براي ساخت يک دانشکده جديد نظامي بر فراز  تپه زيتون) در قدس شرقي ( اورشليم) به باد انتقاد گرفته است. اين سازمان غير دولتي اعلام کرد،«ساخت اين دانشکده نظامي در اين منطقه حساس اقدامي تحريک آميز است.
به رغم محکوميت هاي بين المللي، رژيم اسرائيل برنامه هاي جديدي را براي ساخت ۱۷۰ واحد مسکوني و ۸۴  مهمانسرا در کرانه اشغالي باختري اعلام کرده است.
بيش از ۲۰۰ فلسطيني و فعال خارجي، ۱۱ ژانويه با برپايي چادرهاي اعتراضي، مراتب خشم خود را نسبت به طرح اسرائيل براي ساخت و سازهاي جديد در منطقه E۱ ابراز داشتند.
اين درحالي بود که نيروهاي رژيم اسرائيل با حمله به اين چادرهاي اعتراضي، براي بيرون راندن فعالان از اين منطقه به زور متوسل شدند.
پروژه E۱ با هدف وصل کردن شهرک مال آدوميم در کرانه باختري به شرق بيت المقدس که درفاصله شش کيلومتري از هم قرار دارند طراحي شده است. اين طرح بخش شمالي کرانه باختري را از جنوبي آن جدا مي‌کند.
بيشتر اعضاي جامعه جهاني شهرک‌هاي اسراييلي را غير قانوني دانسته و آن را محکوم کرده‌اند، چرا که رژيم اسرائيل اين سرزمين‌ها را در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد و طبق کنوانسيون ژنو ساخت و ساز در اين سرزمين‌هاي اشغالي غير قانوني است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.