سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

معماری اسلامی زمینه تدوام هنر ایرانی را فراهم می‌کند

مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد گفت: اجرا و ساخت بناهای شهری با الهام از معماری اسلامی زمینه‌های تداوم فرهنگ و هنر اصیل ایرانی را موجب می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،حسین برلیانی با اشاره به اینکه تاکنون روشی برای مشارکت دادن مردم در زیباسازی شهری طراحی نشده است، افزود: تا زمانی که شهروندان با فرهنگ اصیل ایرانی آشنا نشوند، هر چقدر زیبا سازی در زمینه معماری ایرانی - اسلامی صورت گیرد، فایده ای نخواهد داشت.

 

وی معماری را هنری وابسته به زندگی دانست و اظهار داشت: باید سعی شود در ساخت و سازها سبک معماری ایرانی در میان شهروندان ترویج شود که از کیفیت و بازدهی مناسب نیز برخوردار باشد؛ همچنین در مسیر تقویت و توسعه معماری اسلامی قدم برداشت.

 

وی وحدت و تنوع در معماری اسلامی را یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن عنوان کرد و تصریح کرد: این ویژگی‌ها عامل اساسی توسعه و تکوین هویت معماری اسلامی به شمار می‌رود.

 

برلیانی با بیان اینکه هنوز مشهد برای رسیدن به جایگاه واقعی خود جای کار دارد، بیان کرد: شناخت و به کار بستن هارمونی‌ها در یک اثر هنری به خصوص در معماری امری اجتناب ناپذیر است.

 

وی ادامه داد: كلانشهری مانند مشهد با پیشینه تاریخی و فرهنگی خود در واقع منظر تاریخ، فرهنگ و تمدن مردم این خطه است و لذا زیباسازی چهره شهر علاوه بر تاثیرات مثبت در روحیه شهروندان در جذب گردشگران نیز بسیار موثر خواهد بود./ع

 

 

برچسب ها: معماری ، اسلامی ، زمینه ، تدوام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.