سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجویز بعضی از خود مراقبتی ها خطرناک است

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بعضی از خود مراقبتی ها غلط است، گفت: در بعضی از خانواده ها پدر بزرگ یا مادر بزرگ آن خانواده برای نوزاد یک سری دستوراتی را ارائه می دهد که برای آن نوزاد خطرناک است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر محمد اسماعیل مطلق در حاشیه اولین کارگاه منطقه ای خود مراقبتی در میانسالان در کرمان افزود: بر این اساس وزارت بهداشت یک سری دستور العمل هایی  را در رابطه با خود مراقبتی در سنین مختلف تدوین کرده است که این آموزش ها از طریق رابطین بهداشت، صدا و سیما به افراد جامعه منتقل می شود.

 وی برنامه ریزی بر اساس سنین را از برنامه های وزارت بهداشت برای پیشگیری از بیماری ها و داشتن یک انسان سالم در بعد جسمی، روحی و روانی دانست.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به برنامه خود مراقبتی در میانسالان، اظهار داشت: از سنین 25 تا 60 سالگی سنین میانسالی محسوب می شود.

 وی بیان کرد: با توجه به بیماری های خاص سنین میانسالی مانند یائسگی در زنان، سرطان پروستات در مردان، وزارت بهداشت در این راستا در بحث پیشگیری از بیماری ها  دو برنامه خود مراقبتی و مراقبت در خانه را در دستور کار دارد.

دکتر مطلق اظهار داشت:  با توجه به وجود فرهنگ های مختلف در کشور، اجرای  بحث خود مراقبتی نیز تفاوت هایی را دارد که وزارت بهداشت در این زمینه برنامه ریزی هایی را انجام داده است.

وی بیان کرد: یک سری دستور العمل ها برای برنامه خود مراقبتی تعیین و  در بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های خودمراقبتی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی گفت: این کارگاه ها تا سال 91 به پایان می رسد و امیدواریم برنامه خود مراقبتی در میانسالان، کشوری شود./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.