به گزارش
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ از سه هزار اثر ارسالی به دبیر خانه جشنواره ملی رسانه های سلامت، 2700 اثر ارسالی در سه مرحله غربالگری میانی و پایانی در یک فرایند علمی و فنی و با همکاری دانشکده صدا و سیما مورد داوری جشنواره قرار گرفت و در انتها 27 اثر برای تقدیر انتخاب شد.
بنابراین گزارش حدود 70 درصد از شرکت کننده ها در محور رسانه های دیجیتال از بخش خصوصی و سی درصد از بخش دولتی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور می باشند، این عدد در محور رسانه های مکتوب دقیقاً بالعکس می باشد در واقع رویکرد بخش خصوصی تمرکز رسانه های مدرن و دیجیتال و دانشگاه ها همچنان رسانه های مکتوب است و این امر نیاز فرهنگ سازی و آموزش بیشتر به دست اندرکاران را تاکید می کند.
در ادامه این گزارش آمده است که ارتقای مواد سلامت جامعه از طریق رسانه های تاثیر گذار، بستر سازی جهت تولید رسانه های مختلف سلامت، هم افزایی بخش دولتی و خصوصی و حمایت از بخش خصوصی از اهداف جشنواره ملی رسانه های سلامت است.