سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف گاز کشور از مرز 570 میلیون مترمکعب گذشت

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، از ثبت رکورد 570 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در روزهای اخیر خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا غروی با بیان این مطلب  که میزان مصرف در بخش های غیر صنعتی را معادل 80 درصد کل مصرف گاز کشور اعلام کرد و افزود: با توجه به ادامه موج سرما در روزهای آتی، انتظار می رود مردم نیز با مدیریت بهتر مصرف گاز، شرکت ملی گاز ایران را در خدمت رسانی بهتر و بیشتر یاری کنند تا زمستان امسال نیز همانند سال های گذشته بدون مشکل سپري شود.

غروی تصریح کرد: توجه به مصرف منطقی و متعارف گاز از سوی مشترکان بخش های غیرصنعتی موجب خواهد شد تامین گاز دیگر بخش ها دچار چالش و مشکل نشود.

 وي با تاکيد براينکه سرمای حاکم بر 27 استان کشور با دمای میانگین منهای 14 درجه سانتی گراد، مصرف گاز را به میزان قابل توجه افزایش داده است، افزود: بیش از 456 میلیون مترمکعب از کل گاز مصرفی در روز یاد شده مربوط به بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده بوده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر این که کاهش یک درجه دمای بخاری در منازل، تاثیر بسزایی در کاهش مصرف گاز خواهد داشت، گفت: هم اکنون نزدیک به 20 میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور از گاز طبیعی استفاده می کنند که اگر هر یک از این واحدها تنها دو متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی داشته باشد، معادل 40 میلیون مترمکعب گاز که نزدیک به تولید 2 فاز پارس جنوبی است، در مصرف این حامل انرژی صرفه جویی خواهد شد.

وی همچنین از سازمان ها و دستگاه های دولتی خواست با توجه به بخشنامه رسمی دولت مبنی بر روشن کردن سامانه گرمایش و خاموش کردن آن (یک ساعت قبل از شروع کار و یک ساعت قبل از پایان کار) در مصرف گاز دقت و توجه لازم را داشته باشند.

مدير گاز رساني شرکت ملي گاز ايران، با اشاره به اینکه به طور میانگین 89 درصد از واحدهای مسکونی کشور از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: به منظور گازرسانی به این حجم از واحدهای مسکونی، 230 هزار کیلومتر شبکه های توزیع و تغذیه اجرا شده و 9 میلیون انشعاب گاز نصب شده است.
 
غروي تاکيد کرد:  در حال حاضر بیش از 10 هزار و 600 واحد صنعتی از قبیل صنایع فولاد، شیشه، سیمان و همچنین 42 هزار و 500 واحد صنعتی کوچک ،انرژی خود را از گاز تامین می کنند.
 
 مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، اضافه کرد: در 9 ماه نخست سال جاری، 107 میلیارد متر مکعب گاز در کشور مصرف شد که 47 درصد از این حجم توسط بخش خانگی، تجاری و صنایع عمده، 32 درصد توسط نیروگاه ها و 21 درصد نیز توسط صنایع عمده مصرف شد.
 
وی با اشاره به اینکه روز گذشته دمای 27 استان کشور زیر صفر گزارش شد، گفت: مصرف گاز در این روز به 570 میلیون متر مکعب رسیده است که 436 میلیون متر مکعب معادل 80 درصد کل گاز مصرفی در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده استفاده شده است.
 
غروی با اشاره به اینکه اجرا نشدن مدیریت مصرف در بخش خانگی، تامین گاز سایر بخش ها را دچار چالش می کند، گفت: اگر مصرف در هر واحد مسکونی روزانه دو متر مکعب کاهش یابد، روزانه 40 میلیون متر مکعب گاز در کشور صرفه جویی خواهد شد که این حجم معادل تولید دو فاز پارس جنوبی است./خ
برچسب ها: مصرف ، گاز ، رکورد ، میانگین ، خانگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.