سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنراني رئيس جمهور در صحن علني مجلس/4

احمدي‌نژاد: 25 درصد از ثروت كل كشور در تهران مي‌چرخد

رئيس جمهور گفت: ثروت بايد در کل کشور به گردش درآيد چرا که 25 درصد از ثروت کشور تنها در تهران در جريان است در اين صورت که مي‌توانند از سرمايه‌هاي لازم برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در سخنراني خود در صحن علني مجلس گفت: از ديگر ضعف‌هاي ما وابستگي به بودجه و ارز نفتي است که از سال‌هاي 48، 49 و 50 آغاز شده و هر روز اين وابستگي بيشتر شده است که در همان سال‌ها دولت و مجلس نشست‌هايي را مانند امروز برگزار کرده که اين وابستگي را کم کنند که از نتايج آن صندوق ارزي بوده که يک منبع مهمي براي سرمايه‌گذاري در کشور تشکيل شده است.

وي با اشاره به ضعف چهارم اقتصادي تصريح کرد: عدم اتکا و استناد به برنامه ريزي و منابع بومي و سرزميني از ديگر ضعف‌هاي ما است چرا که بيشتر الگوها اقتباسي بوده و عمده تحريم‌ها براي رشد و برنامه ريزي يا سرمايه‌داري يا سوسياليستي است.

وي در ادامه تاکيد کرد: بخش وسيعي از برنامه‌ها متکي به منابع زميني است و يا از ظرفيت‌هاي بومي استفاده نمي‌کنيم و اينگونه است که وابستگي شديد به ارز نفتي پيدا مي‌کنيم.

احمدي‌نژاد در ادامه اظهارات خود با اشاره به راه حل‌هاي جبران اين ضعف‌ها تصريح کرد: يکي از راه حل‌ها تغيير جريان ثروت و سرمايه است که در غير اين صورت با مشکلات مواجه هستيم.

وي ادامه داد:‌ثروت بايد در کل کشور به گردش درآيد چرا که 25 درصد از ثروت کشور تنها در تهران در جريان است در اين صورت که مي‌توانند از سرمايه‌هاي لازم برخوردار باشند.

رئيس جمهور اظهار داشت: سفته بازي و سرمايه گذاري‌هاي کاذب را بايد محدود کرد و تقاضا براي کالاهايي که ارزشي در اقتصاد ندارد بايد به حداقل رساند.

وي با اشاره به راه حل دوم بيان داشت: بايد جوري برنامه ريزي کنيم تا مردم در تمام سرزمين‌ پهناور ايران فرصت را براي فعاليت و سازندگي پيدا کنند.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه استفاده حداکثري از منابع بومي يکي ديگر از راه حل‌هاي جبران ضعف‌هاست، تاکيد کرد: در صورت توجه و اهتمام ويژه به منابع بومي داشته باشيم هم رشد پايدارتر خواهيم و هم آسيب پذيري ما کمتر خواهد شد.

وي در مورد آخر راه حل‌هاي جبران ضعف‌هاي اقتصادي کشور به لزوم قطع شدن بودجه و ارز نفتي اشاره و اظهار داشت: بايد طي يک تصميم مشترک اين مشکل را براي هميشه حل کنيم چرا که اين تصميم از الزامات است و با توجه به اينکه اقتصاد کشور 100 سال است که به درآمدهاي نفتي متکي است فشارهايي را به همراه خواهد داشت.
انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.