سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنراني رئيس جمهور در صحن علني مجلس/2

احمدي نژاد: ايران بايد به الگوي منطقه تبديل شود

رئيس جمهور گفت: طرح‌های عظیمی در کارنامه انقلاب اسلامي هست كه جزو افتخارات ماست و همه می‌دانیم که ظرفیت کشور بیش از این‌هاست ما باید به الگو تبدیل شویم و این توانمندی ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در صحن علني امروز مجلس و در سخنراني خود با اشاره به موضوع تحريم‌ها گفت: امروز دو موضوع اساسی و مهم دربرابر ما قرار دارد؛ موضوع اول و مستمر روند رشد کشور است. ما یک انقلاب و ملت بزرگ هستیم و باید پیشرفت و حرکت کنیم و موضوع دوم تحریم دشمنان است.همه در این اندیشه مشترکی که از اهداف اصلی جمهوری اسلامی در راستای استقلال و آزادی رسیدن به جایگاهی در میان دیگر کشورهای جهان هستیم .

وی افزود: در دوره انقلاب به لطف خدا کارهای فراوان و افتخار آمیزی انجام شده که به محض اشاره در ذهن تداعی می‌شود با همکاری مجلس و دولت طرح‌های ماندگاری اجرا شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در سال های 85 و 86 ما در تابستان قطعی‌های مکرر برق را داشتیم اما در همین 5، 6 سال گذشته توانسته‌ایم ظرفیت تولید برق را افزایش دهیم و علی رغم ازدیاد خانه‌ها، کارخانه‌ها و حتی بالا رفتن مصرف سرانه شاهد قطعی برق نبودیم. از خود شما می‌پرسم در خانه شما چند وسیله برقی وجود داشته و در حال حاضر چند وسیله برقی وجود دارد علی‌رغم تمامی این‌ها امروزه ما توانسته‌ایم به بزرگترین صادر کننده برق در منطقه تبدیل شویم و وزارت نیرو سالانه یک میلیارد دلار از این راه درآمد کسب کند و هنوز هم تقاضا برای خرید برق از ایران در حال افزایش است.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: در سال‌های گذشته تولید سیمان از 32 میليون تن به 86 میلیون تن در بخش صادرات غيرنفتي از 7 میلیارد دلار به 43 میلیارد دلار افزایش یافته است در بخش فرهنگ ، تولید، علوم و فنون دریایی و فضایی در آبادی و آبادانی بیمارستان و دانشگاه و..... کارهای بزرگی انجام شده در هر بخش چندین برابر کار شده و خواهد شد. طرح‌های عظیمی دیگر هم در کارنامه ما هست و جزو افتخارات ماست و همه می‌دانیم که ظرفیت کشور بیش از این‌هاست ما باید به الگو تبدیل شویم و این توانمندی ملت ایران است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: طرح‌های عظیم مسکن مهر، مسکن روستایی، مردمی کردن اقتصاد، طرح عظیم هدفمندی یارانه ها، سهام عدالت و ... جزو افتخارات ماست. همه اینها کارهای خوب و افتخار آمیزی است، اما همه می‌دانیم که ظرفیت کشور بسیار بیشتر است؛ موانع ساختاری در اقتصاد ایران وجود دارد که مشکل آفرین است.

وی ادامه داد: ملتی که می‌خواهد مستقل و سرافراز و الهام بخش زندگی کند، دشمن دارد و دشمن نمی‌خواهد ما پیشرفته باشیم؛ این باور همگانی است. بهانه دشمن برای دشمنی موضوع هسته‌ای و حقوق بشر است. در موضوع هسته‌ای ابهامی باقی نمانده و همه را توضیح دادیم.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.