سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفيد اعلام کرد ؛‌

آمريکا با کمک هاي پشتيباني از فرانسه حمايت مي کند

جي کارني سخنگوي کاخ سفيد، گفت: آمريکا کمک هاي پشتيباني به فرانسه در عمليات نظامي مالي را بررسي مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  سخنگوي کاخ سفيد در کنفرانسي مطبوعاتي، گفت: ما با هدف فرانسه در از بين بردن پناهگاه امن تروريست ها در منطقه شريکيم و از ماموريت نظامي فرانسه در مالي حمايت مي کنيم.
وي افزود: ما از فرانسه با در اختيار قرار دادن اطلاعات حمايت مي کنيم و تقاضا براي ارائه کمک هاي لجستيکي را بررسي خواهيم کرد.
جي کارني همچنين اظهارات محمد مرسي رئيس جمهور مصر در سال دو هزار و ده درباره صهيونيست ها را محکوم کرد و توهين آميز خواند.
کارني گفت: ما اين سخنان را همانند سخناني مشابه که باعث ايجاد تنفر مذهبي مي شود، رد مي کنيم.
روزنامه نيويورک تايمز در گزارشي نوشته است: محمد مرسي رئيس جمهور کنوني مصر سه سال پيش زماني که يکي از رهبران اخوان المسلمين مصر بود، از مصري‌ها خواسته بود تا فرزندان و نوه‌هايشان را با تنفر از يهودي ها و صهيونيست ها تربيت کنند.
مرسي مدتي بعد در مصاحبه تلويزيوني اسرائيلي ها را خون‌آشاماني که به فلسطيني‌ها حمله مي کنند و از نوادگان ميمون و خوک هستند، دانست.
کارني همچنين خاطرنشان کرد، مرسي از زماني آغاز رياست جمهوري هم به زبان و هم در اقدام به معاهده صلح مصر با اسرائيل پايبند بوده و براي همکاري با آمريکا در مسير رسيدن به اهداف مشترک تمايل نشان داده است؛ از جمله اين همکاري ها تلاش براي ايجاد آتش بس ميان غزه و اسرائيل در جنگ سال گذشته را مي توان اشاره کرد.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، مالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.