سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود کارشناسان آژانس به تهران

خبرگزاري فرانسه در گزارشي نوشت: کارشناسان آژانس بين المللي انرژي اتمي با هدف حل و فصل موضوع هسته اي ايران، بامداد چهارشنبه به وقت محلي وارد تهران شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين گروه هشت نفري به رياست "هرمان ناکارتس" بازرس ارشد و معاون مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي در فرودگاه مورد استقبال علي اکبر سلطانيه نماينده ايران در آژانس قرار گرفت.

ناکارتس سه شنبه پيش از پرواز به ايران از مقر آژانس در وين از ايران خواسته بود در اين دور از بازديد ها، رويکردي سازنده داشته باشد.

وي به خبرنگاران گفته بود: مدير کل آژانس  در سرتاسر اين روند همواره گفته است که ما با يک رويکرد سازنده به اين مذاکرات وارد مي شويم. اين بار نيز با همان رويکرد و روح سازنده وارد مذاکرات مي شويم و مطمئن هستيم که ايران نيز با ما با چنين روحيه و  رويکردي کار خواهد کرد.

"يوکيو آمانو" مديرکل آژانس هم جمعه در مصاحبه اي مدعي شده بود که به مذاکرات خوشبين نيست.

ايران هرگونه تلاش براي دستيابي به سلاح اتمي را به شدت رد مي کند.  سخنگوي وزارت امور خارجه ايران سه شنبه اعلام کرد دولت اميدوار است به توافق جامعي با آژانس دست يابد. با اين حال رامين مهمان پرست گفت چنين چيزي فقط در صورتي امکان پذير خواهد بود که آژانس حقوق هسته اي ايران را به رسميت بشناسد.

علاءالدين بروجردي از نمايندگان ارشد مجلس ايران سه شنبه بار ديگر خواسته هاي تهران را از آژانس تکرار کرد.

بروجردي گفت: محور اصلي مذاکرات آينده با پنج به علاوه يک  بايد لغو تحريم هاي تحميل شده از  جانب امريکا و اتحاديه اروپا باشد.
برچسب ها: آژانس ، تهران ، هیئت ، مذاکره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.