سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برلوسکنی مردم ایتالیا را قمارباز کرد

دولت ایتالیا موضوعی به نام اعتیاد به قمار را قبول ندارد و برای همین آماری رسمی نیز از معتادان به قمار وجود ندارد ولی موسسات خیریه می گویند نزدیک 800 هزار ایتالیایی از نظر روانی نوعی وابستگی به این کار دارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شاید بتوان ایتالیایی ها را بزرگترین بازنده در اروپا دانست که پول خود را در قمارخانه ها هدر می دهند به شکلی که به طور متوسط، هر ایتالیایی بزرگسال در سال بیش از 500 دلار در این قمارخانه ها از دست می دهد و برای برخی، این کار به اعتیاد تبدیل شده است.

کار برخی از ایتالیایی ها که معتاد این سرگرمی خطرناک می شوند به جایی می رسد که حتی همه دارایی خود را از دست می دهند و دچار افسردگی می شوند یا حتی دست به خودکشی می زنند.

هزاران ایتالیایی با وجود اینکه سالیانه مبالغ هنگفتی در قمارخانه های این کشور از دست می دهند ولی به نوعی به این کار معتاد شده اند. این افراد همه شب را مشغول بازی با دستگاه های قمار در قمارخانه های این کشور هستند و برخی از این قمارخانه ها عملا هیچ تعطیلی به خود نمی بیند.

دولت ایتالیا موضوعی به نام اعتیاد به قمار را قبول ندارد و برای همین آماری رسمی نیز از معتادان به قمار وجود ندارد ولی موسسات خیریه می گویند نزدیک 800 هزار ایتالیایی از نظر روانی نوعی وابستگی به این کار دارند. از دیگر سو برخی از فعالان نیز می گویند دولت ایتالیا با کاستن از مالیات قمار خانه ها و عدم نظارت درست، بار مسئولیت چنین اعتیاد گسترده ای را به عهده دارد زیرا در دوران بحران مالی، قمارخانه ها منبع اغوا کننده ای برای دولت این کشور در کسب درآمد به شمار می آید.

دولت این کشور سالیانه بین 10 تا 11 میلیارد دلار از قمارخانه ها درآمد کسب می کند و این درآمدی است که دولت ایتالیا نمی تواند چشم بر آن ببندد. با تصویب افتتاح انواع جدیدتری از قمارخانه ها در ایتالیا در زمان برلوسکنی، انتظار می رود هزاران ایتالیایی با امید به درآمد بادآورده، به سوی این قمارخانه ها کشیده شوند ولی هشدارهایی هر چند اندک در این قمارخانه ها همیشه نادیده انگاشته می شوند؛ اینکه در هر صورت، برنده این قمار بانک های این کشور خواهند بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.