سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوت حزب اسلامگراي سعادت ترکيه از مردم براي برگزاري تظاهرات

حزب اسلامگراي سعادت ترکيه در اعتراض به استقرار سامانه پدافندي موشک هاي «پاتريوت» در خاک اين کشور با انتشار فراخواني، مردم را به شرکت در تظاهرات در شهر «اسکندرون» در جنوب ترکيه دعوت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ « مصطفي کامالاک» رهبر حزب اسلامگراي سعادت درگفتگو با خبرنگاران ضمن تشريح وضعيت منطقه خاورميانه و نحوه استقرار موشک هاي پاتريوت درترکيه  خواستار هوشياري مردم ترکيه در عدم اجازه به حضور «ناتو» درکشورشان شد .
 بنابر اين فراخوان تظاهرات گسترده مردمي برضد سياستهاي دولت آنکارا در دعوت از ناتو براي استقرار موشکهاي پاتريوت در خاک اين کشور ، روز يکشنبه آينده در شهر اسکندرون در نزديکي مرزهاي ترکيه با سوريه برگزار خواهد شد.

«کامالاک» با انتقاد از سياست هاي ضد سوري آنکارا گفت : با استقرار اين موشک ها در خاک ترکيه مخالفيم چراکه  جريان هايي تلاش مي کنند ترکيه را به سوي جنگ سوق دهند.
وي با تشريح نحوه قرارگرفتن موشک هاي پاتريوت درمرز با سوريه بااشاره به اينکه ترکيه امکان استفاده از سامانه هاي موشکي پاتريوت را ندارد ، افزود : کنترل اين سامانه ها در دست ترکيه نخواهد بود.رهبر حزب اسلامگراي سعادت ترکيه اضافه کرد : نظاميان خارجي به بهانه استقرار اين موشک ها در ترکيه حضور مي يابند و آنان درکشور ترکيه دست به جنايت هايي مي زنند که در نخستين روز سال جديد  در«آدانا» شاهد آن بوديم .

بنابراعلام منابع خبري تعدادي از سربازان آمريکايي در شب ژانويه و درحالي که مست بوده اند با ورود به مسجدي در منطقه« اينجرليک »شهر آدانا منبر اين مسجد را سوزانده و به قرآن هاي موجود در مسجد جسارت کردند . در يک ماه گذشته محافل اسلامگرا و ملي گرا در ترکيه در اعتراض به استقرار سامانه پدافندي موشکهاي پاتريوت ناتو در خاک کشورشان تظاهرات بر پا کرده و مخالفت خود را اعلام کردند و از طرفي اعتراضات مردمي به حضور ناتو با توهين  سربازان امريکايي به کتاب الهي افزايش يافته است .
برچسب ها: ترکیه ، تظاهرات ، دعوت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.