سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یك دوربین خانگی با قابلیت حرفه‌ای

این روزها با توجه به رشد قیمت دوربین‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای و با آن ظاهر خاصشان، برخی از شركت‌های تولیدكنندگان دوربین به عرضه نمونه‌های خانگی دوربین با ظاهر دوربین SLR پرداخته‌اند.

این روزها با توجه به رشد قیمت دوربین‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای و با آن ظاهر خاصشان، برخی از شركت‌های تولیدكنندگان دوربین به عرضه نمونه‌های خانگی دوربین با ظاهر دوربین SLR پرداخته‌اند.

 به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ،این روزها با توجه به رشد قیمت دوربین‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای و با آن ظاهر خاصشان، برخی از شركت‌های تولیدكنندگان دوربین به عرضه نمونه‌های خانگی دوربین با ظاهر دوربین SLR پرداخته‌اند.

جالب اینجا است كه بازار این دوربین‌ها هم گرم است و خریداران زیادی از این نوع دوربین‌ها (خانگی‌هایی در كسوت حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای) استقبال می كنند.
شركت فوجی فیلم هم به عرضه این دوربین‌ها پرداخته است و مدل Finepix S3200 را به بازار عرضه كرده است.
S3200 دوربینی در سطح متوسط است. این موضوع را نخست از توانایی زوم لنز آن می‌توان دریافت. به این ترتیب که با توانایی زوم 24 برابر این لنز در رده پایین‌تر سوپرزوم‌ها قرار می‌گیرد.
کمینه فاصله کانونی لنز این دوربین هم 24 میلی‌متر است که باعث می‌شود در یک کادر بتوانید میدان دیدی کاملا گسترده را ثبت کنید. توانایی زوم
24 برابر هم تا حد زیادی کفایت می‌کند. کمینه نسبت کانونی این لنز در حالت واید f/3.1 می‌باشد که تا لنزی نسبتا سریع به حساب می‌آید.
پشت این لنز، سنسور تصویر 14 مگاپیکسلی CCD قرار گرفته است که هرچند از انواع پیشرفته‌تر CMOS نیست، ولی رزولوشن مناسبی را ارائه می‌دهد تا بتوانید در شرایط نوری بهتر عکس‌های خوبی بگیرید.
اما روی بدنه این دوربین که به شکل DSLR‌ها ساخته شده و دارای دستگیره بزرگی است، پیچ تنظیمی قرار گرفته که از طریق آن می‌توانید مودهای مختلف عکاسی، از مود عکاسی سبز رنگ کاملا اتوماتیک گرفته تا مودهای P، A، S و M را انتخاب كنید. اگر از جمله کاربران تازه کار هستید، می‌توانید مود اتوماتیک را انتخاب کنید و مودهای P، A، S و M نیز برای عکاسی خلاقانه‌تر به کار می‌روند.
در قسمت پشتی دوربین، نمایشگر 3 اینچی قرار گرفته است که رزولوشن 230000 نقطه را ارائه می‌دهد. این رزولوشن برای چنین دوربین ارزان‌قیمتی خیلی خوب است.
چینش دکمه‌ها و ارگونومی هم طبق سنت بیشتر دوربین های فوجی فیلم هم رده است. عکس‌ها و فیلم‌هایی که می‌گیرید هم روی کارت‌های حافظه SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌شوند. انرژی این دوربین نیز از طریق چهار باتری قلمی سایز AA تامین می‌شود که بسته به اینکه از انواع آلکالاینی، نیکل-متال هیبرید یا لیتیومی آن انتخاب کنید می‌تواند شارژدهی به اندازه 300، 500 یا 700 عکس داشته باشد.
در کل همانطور که گفتیم، S3200 دوربین Bridge ارزان قیمتی از فوجی فیلم است که قیمت مناسب را در ازای امکانات مناسب ارائه می‌کند. دوربین مذكور همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD در ابعاد 720×1280 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت DV در ابعاد 480×640 پیکسل و با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد.
این دوربین 445 گرمی با قیمتی در حدود 485 هزار تومان و با ضمانت یكساله شركت فوجی فیلم به بازار عرضه شده است.
منبع:دنیای اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.