سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عکس ها این بار از وضعیت اشتغال در کشور سخن می گویند

عکس های ارسالی به نخستین جشنواره عکس تعاون،کار و رفاه اجتماعی منابع مستندی برای مطالعه و بررسی وضعیت اشتغال در کشور هستند.عکس ها این بار آینه ای از وضعیت اشتغال کشورند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جشنواره عکس،تعاون،کار و رفاه اجتماعی برای اولین بار درکشور با ابتکار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار و با استقبال خوبی نیز از سوی عکاسان کشورمان مواجه شد به طوری که تعداد قابل توجهی از عکس های متنوعی با توجه به موضوع به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و با توجه به اینکه این جشنواره در مراحل پایانی خود به سر می بر د و داوران درحال بررسی به منظور معرفی عکس های برتر هستند بر آن شدیم تا با کریم متقی یکی از داوران این جشنواره در خصوص کم و کیف برگزاری این جشنواره به صحبت بنشینیم.
بنابراین گزارش کریم متقی در ابتدا در خصوص سطح کیفی عکس های ارسالی به جشنواره گفت: به طور قطع عکس های رسیده به جشنواره تمام توان جامعه عکاسی کشورمان نیست اما با توجه به تازگی موضوع و محدودیت دسترسی عکاسان به موضوع،عکس ها از کیفیت متوسط رو به بالایی برخوردار هستند.
وی در ادامه در خصوص بهره مندی از این عکس ها برای شناسایی وضعیت اشتغال در کشور اظهار داشت: حدود 80 عکس منتخب و حدود 5 هزار عکس برگزیده شده در جشنواره وجود دارد که همگی آنها منابع مستندی برای مطالعه و بررسی وضعیت اشتغال در کشور هستند و می توانند مورد استفاده برگزارکنندگان جشنواره قرار گیرند و این امر با آرشیو و تشکیل تیم پژوهشی تخصصی امکان پذیر خواهد شد.
متقی در ادامه به ذکر دلایل استقبال از این جشنواره پرداخت و خاطر نشان کرد: تازگی موضوع،اعتبار تیم برگزار کننده و دبیرخانه،سرزندگی عکاسان مستند و ثبت زندگی روزمره که با تعمیم عکاسی دیجیتال صورت گرفته از دلایل استقبال از این جشنواره است.
داور نخستین جشنواره تعاون،کار و اشتغال تاکید کرد: ناپایداری و تعطیلی جشنواره های رایج که معمولا با ظهور جشنواره های مناسبتی رو به افول می گذارند و انباشت عکس های آرشیوی که از روی علاقه عکاسان تهیه شده و معمولا بدون استفاده می مانند برای تغذیه جشنواره های نوپا کاربری خود را پیدا می کند./ف

برچسب ها: عکس ، اشتغال ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.