سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

یک سوم صادرات چرم و کفش کشور از آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی تدوین برنامه مدون در جهت کاهش قیمت تمام شده و تجاری سازی آن با همفکری تولید کنندگان و اتحادیه های صنفی را از جمله موارد اساسی در زمینه رشد و ارتقای صنعت کیف و کفش در زمینه صادرات کشور دانست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی با بیان اینکه یک سوم صادرات چرم و کفش کشور از آذربایجان شرقی صورت می گیرد افزود : با توجه به جایگاه صنعت چرم و کفش به عنوان صنعت بومی ایرانی ، توسعه این صنعت می تواند در اقتصاد مقاومتی یکی از محورهای اصلی قلمداد شود.

عظمایی در ادامه گفت : صنعت چرم وکفش از جمله صنایع اشتغال زا در استان بوده و خوشبختانه این صنعت توانسته است علاوه بر اشتغالزایی بیش از 40 هزار نفری در استان و تولید سالانه 30 میلیون جفت کفش رتبه نخست را در کشور دارا باشد .

وی با اشاره به ویژگی‌های کفش تبریز، اظهار کرد: کفش تبریز به دلیل استفاده ازچرم از دوام بالایی برخوردار است و نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهایدیگر نیز شناخته شده است؛ البته تنوع رنگ در نوع چرم می‌تواند به افزایش بازارهایکفش چرم تبریز کمک کند و می توان با طراحی هنری ، بکارگیری مواد اولیه مرغوب ، توسعه زیرساختهای لازم و همچنین ارتباط موثر با مراکز تحقیقاتی و با برند سازی ، این صنعت را به شکوفایی ایده آل رساند./س

برچسب ها: یک سوم ، صادرات ، چرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.