سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگراني سازمانهاي بشردوست از جنايات تروريستها در سوريه

با گذشت نزديک به دو سال از ناآراميها در سوريه جنايات گروههاي تروريستي عليه غيرنظاميان در اين کشور هر روز گسترده تر مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ بحران سوريه به بحراني منطقه اي تبديل شده است. سازمان امدادي «کميته نجات بين المللي» که مقر آن در آمريکاست، در جديدترين گزارش خود درباره اوضاع انساني در سوريه هشدار داده است. اين گزارش نشان مي دهد بر اساس مصاحبه هايي که با آوارگان انجام شده است، خشونت جنسي و تجاوز به عنف ستيزه جويان يکي از مهمترين علل فرار زنان و دختران از سوريه بوده است.

در اين گزارش آمده است« زنان و دختران به نوعي در ملا ء عام يا داخل خانه هايشان هدف آزار جنسي افراد مسلح قرار گرفته اند». تجاوز به عنف که گاهي به صورت گروهي انجام مي شده ، اکثرا در برابر چشمان ديگر افراد خانواده بوده است. کميته نجات بين المللي همچنين تاکيد دارد گزارشهايي به دست آورده است که در آن زنان و دختران ربوده و شکنجه و در نهايت کشته شده اند. بر اساس تحقيقات اين کميته، آنهايي هم که نجات پيدا کرده اند و اکنون در اردوگاههاي آوارگان هستند، با کمبود دارو، درمان و خدمات مشاوره اي روبرو هستند.

 اين گزارش در حالي منتشر مي شود که يک روحاني تندروي وهابي در عربستان سعودي اخيرا با صدور فتوايي اعلام کرد ستيزه جويان تحت حمايت خارجيها مي توانند زنان و دختران سوري را به طور موقت به ازدواج خود در آورند تا به اين ترتيب روحيه شان براي  قتل سوريها بيشتر شود. تا کنون بيش از ششصد هزار آواره سوري به کشورهاي همسايه بويژه عراق، اردن، لبنان و ترکيه فرار کرده اند که هم اکنون در شرايط ناامن و دشواري زندگي مي کنند. سازمان ملل متحد پيش بيني کرده است اين رقم به زودي از مرز يک ميليون نفر هم خواهد گذاشت.

 هم اکنون به طور متوسط هر روز سه هزار نفر از مرزهاي سوريه فرار مي کنند. داخل سوريه نيز بيش از دو ميليون نفر آواره هستند و سازمان ملل متحد برآورد کرده است چهار ميليون نفر نياز مبرم به کمکهاي خارجي دارند. اين کميته تاکيد دارد جامعه بين الملل بايد يک و نيم ميليارد دلار کمک در اختيار سازمان ملل متحد بگذارد. تا کنون آمريکا و شماري از متحدان منطقه اي آنها درگير اهداف خود در منطقه هستند و جيب شبه نظامياني را پر مي کنند که براي سرنگوني بشار اسد مي جنگند و اصلا به فکر آوارگان نيستند. 
برچسب ها: سوریه ، تروریست ، جنایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.