سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحقق طرح سه ماده‌اي بشار اسد موثر در پايان جنگ‌ در سوريه

دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده اسلامی گفت: مخالفان سوري با پذيرفتن طرح پيشنهادي" بشار اسد" مي‌توانند به جنگ‌افروزي‌هاي دشمن در کشورشان پايان دهند.

"سلیم غفوری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح 3 ماده‌اي "بشار اسد" اظهار داشت: با توجه به حمایت‌های مالی-تسلیحاتی دشمن از گروه‌های تروریستی، ارائه طرح مذکور از سوي رييس جمهور سوريه  به عنوان یک طرح میانه قابل قبول است.

اين کارشناس مسايل منطقه در ارتباط با تحقق طرح 3 ماده‌اي بشار اسد گفت: قرار گرفتن سوريه در يک جنگ تمام عيار باعث شده که تحقق طرح مذکور در وهله اول نیازمند اعلام و قبول آتش‌بس و همچنين خودداری تروريست‌ها و مخالفان در استفاده از تسلیحات جنگی علیه حکومت و ملت سوریه باشد.

وی با تاکید بر مبنای اصلی طرح بشار اسد در برگزاری انتخابات تصریح کرد: مردم از این طریق می‌توانند بدون دخالت بيگانگان برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

غفوری علت اصلي در عدم پذيرش "طرح 3 ماده‌اي" بشار اسد از سوي مخالفان را اينگونه عنوان و خاطرنشان کرد: حمایت‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و عدم وجود اراده‌ای مستحکم در مخالفان از علل اصلي در نپذيرفتن طرح مذکور گروه‌هاي مخالف در سوريه است.

دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده اسلامی با تاکید بر اهداف دشمنان منطقه‌ای سوریه تصریح کرد: قطر و عربستان به سرکردگی آمریکا با اعمال فشار بر گروه‌هاي مخالف بشار اسد در عدم پذيرش طرح مذکور به دنبال تسلط بر منطقه و شکست محور مقاومت هستند.

کارشناس مسايل منطقه‌اي ادامه داد: در اين ميان ملت سوریه با ادامه جنگ داخلي متضرر و جرم اصلی هم متوجه گروه‌های مسلحی است که حاضر به پذیرفتن پیشنهاد بشار اسد نیستند.

دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده اسلامی در پايان با اشاره به چگونگي حذف گروه‌های تروریستی در سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: تا زماني که مردم بین اصلاحات و اعمال تروریستی مخالفان در "سوريه" تفاوت قائل نشوند وضعيت بحراني تا چند ماه آينده ادامه خواهد داشت.

انتهاي پيام/

برچسب ها: غفوری ، سوریه ، جنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.