سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

توان نیروی کار بومی نباید مورد بی‌مهری قرار گیرد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از اشتغال کارگران غیربومی در واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری‌بنه خلخال در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و کارگری اظهار داشت: در حالی که شهرستان‌هایی به مانند خلخال و کوثر به دلیل موجود نبودن فرصت‌های شغلی با مشکل کاهش جمعیت و افزایش میزان مهاجرت به استان‌های همجوار نظیر گیلان و یا تهران مواجه هستند، برخی واحدهای تولیدی و صنعتی از کارگران غیربومی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد:‌ ما به شدت نیازمند ایجاد فرصت‌های اشتغال برای شهروندان جویای کار هستیم و در این اوضاع و احوال لزومی ندارد اولویت کارآفرینی متوجه کارگران و عوامل تولید و اشتغال غیربومی شود.

رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ممکن است در برخی واحدها به دلیل عدم وجود نیروی متخصص و فنی در منطقه بتوان از نیروی غیربومی نیز استفاده کرد اما فرصت‌هایی که می‌توان از نیروی بومی استفاده کرد دیگر هیچ توجیه عقلانی ندارد که بخواهیم از مجموعه غیربومی استفاده کنیم.

جعفری‌بنه خلخال اضافه کرد: به مدیران چنین واحدهایی توصیه می‌شود که در بخش‌هایی که امکان استفاده از نیروهای بومی وجود دارد باید از این ظرفیت استفاده کنند و از به کارگیری نیروهای غیربومی در حد امکان پرهیز کنند.

وی بیان کرد: منطقی نیست واحدی که با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های منطقه احداث شده است در مسیر اشتغال،‌ کارآفرینی و توسعه اقتصادی آن منطقه گام بر ندارد و نفع و فایده‌ای برای خلخال و کوثر نداشته باشد.

جعفری‌بنه خلخال یادآور شد: اگر این رویه را برخی واحدهای متخلف اصلاح نکنند اسامی آنها و همچنین پشت پرده جذب نیروهای غیربومی را به عموم مردم اعلام می‌کنیم تا دست آنها بیش از گذشته باز شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر واحد صنعتی و تولیدی نفعی برای منطقه ندارد باید به فکر راهکار دیگری باشند و انتظار این است که در واحدی همچون کارخانه نئوپان خلخال نیز همین رویه انجام شود.

وی افزود: صاحبان این واحد تولیدی تا جایی که امکان دارد باید از نیروی کار بومی استفاده کنند و این‌گونه نباشد بر اثر فعالیت چنین کارخانه‌ای باغات و طبیعت خلخال خالی از درخت شده و تنها آلودگی زیست‌محیطی برای منطقه ایجاد شود در حالی که نفع آن را نیروهای غیربومی ببرند/س 

برچسب ها: اردبیل ، توان ، نیروی ، کار ، بومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.