سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت بهداشت عنوان کرد:

دغدغه امروز محققین ساخت واکسن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیر است

امروز دغدغه محققین ساخت واکسن هایی برای پیشگیری از ابتلا بیماری های غیر واگیر است.محققین ما این آمادگی را دارند که با ادامه حمایت ها در این مسابقه علمی عقب نمانند .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت، امروز 26 دی در جشنواره رازی افزود: با توجه به این که پیشگیری اولویت بر درمان دارد، تحقیقات این بخش هم مقدم بر بخش درمان است .

وی گفت: چند دهه گذشته اپیدمی بیماری های واگیر انسان ها را به طور دسته جمعی در مناطق مختلف به کام مرگ می کشاند که با ساخت واکسن ها توسط محققین بشر از مرگ در اثر این بیماری های نجات پیدا کرد ولی از یکی دو دهه گذشته با بروز بیماری های غیر واگیر ما با مشکل جدید مواجه شده ایم که امروز دغدغه محققین ساخت واکسن هایی برای پیشگیری از ابتلا بیماری های غیر واگیر است.محققین ما این آمادگی را دارند که با ادامه حمایت ها در این مسابقه علمی عقب نمانند .

وی ادامه داد: کارشناسان معتقدند خساراتی که از تولید، نگه داری و فرآوری مواد غذایی به بشر تحمیل می شود کمتر از بیماری قلبی عروقی نیست لذا تلاش محققین ما در این بخش باید طوری باشد که مواد غذایی عاری از سموم به دست مردم برسد

طریقت منفرد اظهار داشت: دانشمندان در چند سال اخیر برای ساخت داروهای جدید تلاش های زیادی کرده اند چرا که ما برای ورود 3 درصد داروهای مورد نیاز بیماران خاص کشور، نزدیک به 50 درصد ارز تخصیص یافته را به این داروها اختصاص می دهیم.

ما قبلاً هشدار هایی داده بودیم که در راستای این هشدارها باید به طور جدی تر به سمت تولید داروهای جدید پیش برویم .

سرپرست وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: مسئله دیگری که اهمیت کمتری هم ندارد جلوگیری از مصرف بی رویه و استفاده بی جا از داروها است وظیفه ما این است که به خصوص در این برهه که باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای کنیم جلوی مصرف بی رویه دارو را بگیریم، بنابراین باید با همکاری شما دوستان برای تمام داروها گاید لاین به خصوص برای طبابت بالینی داروهای پیشرفته تهیه کنیم و از تقاضا القایی جلوگیری کنیم.

وی به تحقیقات در طب سنتی و سبک زندگی مردم اشاره و تصریح کرد: امروز طب نوین پاسخگوی تمام نیازهای بشر نیست متاسفانه زیاد روی در طب نوین باعث شده ما هویت طب سنتی و قدیمی خود را فراموش کنیم بنابراین باید برنامه هایی را برای احیای این طب انجام دهیم.

طریقت منفرد خاطر نشان کرد: تحقق سبک زندگی اسلامی وقتی است که  نشان دهیم دین و فرهنگ اسلامی ما قادر است سلامت بشر را تحقق بخشد چرا که انسان سالم محور توسعه است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.