سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمپین «مبارزه با تنفر» برای مقابله با «پاملا گلر»

کمپین جدیدی با عنوان «مبارزه با تنفر»، به دنبال جمع آوری کمک های مردمی، به منظور مقابله با تبلیغات اسلام ستیزانه پاملا گلر و گروهش می باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما، «آکیوا فریدلین» طراح و مسئول این پروژه، هدف اصلی این کمپین را مقابله با تبلیغات اسلام هراسانه پاملا گلر بیان کرد و گفت: من نیز همانند دیگر مسلمانان این تبلیغات ضد اسلامی را محکوم می کنم، چرا که پاملا گلر و همکاران اسلام ستیزش توسط این تبلیغات در صدد به تصویر کشیدن چهره ای اهریمنی از دین اسلام و ایجاد رعب و وحشت در بین عموم مردم هستند. «گلر» تبلیغات ضد اسلامی خود را از هفته نخست سال جاری در 39 ایستگاه مترو نصب کرده و شهروندان نیویورکی به مدت یک ماه هر روز شاهد تبلیغات وی در این ایستگاه ها خواهند بود.
او در این تبلیغات، مرکز تجارت جهانی را در یازدهم سپتامبر سال 2001، در کنار آیاتی از قرآن کریم نشان می‌دهد «ما به زودى در دل كفار رعب و وحشت می افكنيم. (سوره آل عمران؛ آیه 151)»، «مشرکان را هرجا یافتید به قتل برسانید. (سوره توبه؛ آیه 5)»، و «کسانی که به آیات ما کافر شدند، به زودی آنها را در آتش وارد می‌کنیم هرگاه پوستتنشان بریان شود و بسوزد، پوست‌های دیگری به جای آن قرار می‌دهیم تا کیفر الهی را بچشند. (سوره نساء؛ آیه56)»   
در بازتاب این تبلیغات چند هفته ای پیش، یک زن آمریکایی به نام «اریکا منندز» یک مرد هندی را به تصور این که او یک مسلمان است به بیرون از قطار در حال حرکت هل داد که باعث کشته شدن وی گشت. منندز علت این کار خود را نفرت از مسلمانان و هندوها بعد از واقعه 11 سپتامبر اعلام کرد.
فریدلین در ادامه افزود: کمپین «مبارزه با تنفر» به منظور مقابله با این تبلیغات ضد اسلامی به دنبال جمع آوری کمک های مردمی برای نصب تبلیغات خود در ده ایستگاه مترو شهر نیویورک می باشد. هزینه ای این تبلیغات 7.500 دلار تخمین زده شده است، که این مبلغ صرف رزرو تابلوهای تبلیغاتی ایستگاه های مترو، پرداخت دستمزد گرافیست ها و چاپ پوسترها خواهد شد.
وی اظهار داشت: من اطمینان دارم که شهروندان نیویورکی از این که شهرشان را با تمام افراد از فرهنگ ها، ملل، و ادیان مختلف به اشتراک می گذارند افتخار می کنند و اهانت هایی که توسط اسلام ستیزان به مسلمانان شده است، را محکوم خواهند کرد.
مسئول این پروژه تصریح کرد: تا تاریخ دوشنبه 14 ژوئن مبلغ 1.655 دلار جمع آوری شده و ما امیدواریم که تا پایان این ماه شاهد نصب تبلیغات کمپین «مبارزه با تنفر» در بیش از ده ایستگاه شهر نیویورک باشیم./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.