سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بمباران مناطقي از مالي توسط هواپيماهاي فرانسوي

هواپيماهاي فرانسوي منطقه‌ اي را در مالي بمباران کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ ارتش فرانسه اوايل روز سه ‌شنبه منطقه ديابالي در غرب مالي را که افراط‌گرايان دوشنبه وارد آن شده بودند، هدف حمله هوايي قرار داد.

 يک منبع امنيتي در مالي سه شنبه اعلام کرد هواپيماهاي فرانسوي ديشب به منطقه ديابالي حمله کردند و در اين حمله دست‌کم پنج افراط‌گرا کشته و شمار زيادي زخمي شدند.

يکي از ساکنان منطقه‌اي همجوار که حدود بيست کيلومتر با ديابالي فاصله دارد اعلام کرد افراط گرايان مسلح را ديده است که پس از اين حملات فرار مي کردند و شماري از آنان در يک تصادف کشته شدند.يک منبع امنيتي محلي به نوبه خود اعلام کرد شبه نظاميان تندرو همچنان در منطقه ديابالي هستند و بسياري از آنان يک نماينده محلي و خانواده‌اش را در خانه‌شان گروگان گرفتند.

اين منبع افزود شبه نظاميان با اين حال، به سرعت مجبور خواهند شد گروگان‌ها را آزاد کنند و از اين منطقه که نزديک مرز با موريتاني واقع است فرار کنند. ارتش موريتاني گشت زني هاي خود را در اين منطقه افزايش داده است.

شبه نظاميان مسلح مرتبط با القاعده در مغرب عربي دوشنبه پس از درگيري با ارتش، منطقه کوچک ديابالي را  در چهارصد کيلومتري شمال باماکو تصرف کردند.

به گفته يک منبع امنيتي محلي، حمله به اين منطقه تحت فرماندهي ابو زيد يکي از سرکرده‌هاي القاعده در مغرب عربي صورت گرفت.
از آغاز حملات هوايي فرانسه به گروه‌هاي مسلح در مالي که تحت نام مبارزه با تروريسم صورت مي گيرد، شبه نظاميان تندور از شهرهاي بزرگ شمال مالي که نه ماه پيش آنها را به تصرف خود درآوردند، خارج شدند.يکي از مسئولان انصار دين، يکي از گروه‌هاي مسلح شمال مالي، خروج شبه نظاميان تنها يک عقب نشيني استراتژيک است.

اين در حالي است که اکمل الدين احسان اوغلو دبير کل سازمان همکاري اسلامي خواستار توقف حملات و درگيريهاي نظامي در مالي شده است.
برچسب ها: فرانسه ، مالی ، بمباران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.