سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

هیات پارلمانی ایران با رهبر شیعیان و رئیس‌جمهور میانمار دیدار می‌کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هیأت پارلمانی در سفر به میانمار از حوزه علمیه مسلمانان این کشور بازدید دارد، گفت:دیدار با رهبر شیعیان و رئیس‌جمهور میانمار نیز از برنامه‌های هیئت پارلمانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور با بیان اینکه سفر هیأت پارلمانی به میانمار از ماه‌ها قبل تنظیم شده بود و به دلیل اینکه وزارت امور خارجه کشورمان در میانمار دفتری ندارد، این سفر تا به حال به تأخیر افتاده بود، گفت: هم‌اکنون زمینه سفر به این کشور فراهم شده و از سوی وزارت امور خارجه، مدیر کل اداره مربوط (آسیای شرقی)، هیأت پارلمانی را همراهی خواهد کرد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیأت پارلمانی ایران، درخواست دیدار با رئیس جمهور میانمار را به پارلمان این کشور ارائه کرده است که با توجه به اینکه دوستان ما در پارلمان میانمار، هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند، امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هیأت اعزامی از کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با آنگ‌سان‌سوچی فعال حقوق بشری میانمار، دیدار و گفت‌وگویی خواهد داشت؟، افزود: خیر؛ چنین برنامه‌ای در دستور کار هیأت پارلمانی ایران قرار ندارد.

حقیقت پورهمچنین از دیدار هیأت اعزامی پارلمانی ایران با رئیس مسلمانان میانمار و نیز بازدید از حوزه علمیه طلاب مسلمان این کشور در سفر به روهینگیا خبر داد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلسبا اشاره به حضور چهل‌‌هزار نفر از شیعیان در میانمار، تأکید کرد: در این سفر با رهبر شیعیان نیز دیدار و گفت‌وگویی خواهیم داشت./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.