سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كوفي عنان:

سلاح و شبه نظاميان مسلح به سوريه سرازير شدند/از ماموريت اخضر ابراهيمي در سوريه حمايت نشده است

كوفي عنان دبير كل سابق سازمان ملل متحد در مراسم رونمايي از كتاب خود به بيان ديدگاه هاي خود در خصوص اوضاع جاري سوريه پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري روسيا اليوم، كوفي عنان در مراسم رونمايي از كتاب خود به نام"ميانجيگري در خلال جنگ و صلح" اظهار داشت اخضر ابراهيمي جانشين وي در منصب فرستاده مشترك سازمان ملل متحد واتحاديه عرب در امور سوريه حمايت لازمي كه نياز دارد دريافت نكرده است و افرادي هستند كه مي گويند ميانجيگري وقت را تلف كرده و هيچگونه پيشرفتي در حل بحران سوريه نخواهد داشت.

وي در ادامه با بيان اينكه سلاح وشبه نظاميان مسلح در خلال بحران سوريه به اين كشور سرازير شد افزود كسي نمي داند منبع اين تسليحات از كجاست و از كجا سرچشمه مي گيرد.

عنان ادعاي برخي از گروه ها مبني بر اينكه ميانجيگري وقت اضافي براي حكومت و گسترش دايره جنگ را به بشار اسد اعطا مي كند، رد کرد.

نماينده سابق سازمان ملل متحد در امور سوريه با اعلام هشدار خود در خصوص پيامدهاي بحران سوريه افزود در بحران سوريه هيچيك از طرفين به پيروزي دست نخواهند يافت و اين اقدامات، تنها احتمال بروز جنگ فرقه اي را افزايش مي دهد.

وي همچنين در ادامه سخنان خود با ادعاي اينكه بسياري از مردم سوريه طرفدار بشار اسد نيستند افزود اما افرادي كه طرفدار رئيس جمهور سوريه نيستند، از آينده اي که براي آنها پيش مي آيند اطلاعي ندارند و نسبت به اقدامات معارضان در آينده بي اطلاع و نسبت به آن نااميدند.

كوفي عنان در پايان سخنان خود از جامعه جهاني بويژه باراك اوباما و ولاديمير پوتين خواست كه اقدامات خود را براي پايان بخشيدن به بحران سوريه و توقف خونريزيها در اين كشور افزايش دهند و طرح شش گانه خود را آغازي جدي براي حل ديپلماتيك بحران سوريه خواند.

عنان همچنين با انتقاد از برخي از كشورهاي منطقه ابراز داشت با اعلام طرح شش گانه درخصوص سوريه برخي از كشورهاي منطقه تنها از طريق كلامي اين طرح را حمايت كردند اما از ناحيه ديگر به فروش سلاح به شبه نظاميان مسلح در سوريه پرداختند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.