سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

مانورمدیریت بحران بر روی دستگاه حفاری خشكی87فتح برگزارشد

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شركت ملی حفاری ایران از برگزاری شانزدهمین مانور مدیریت بحران روی دستگاه حفاری خشكی 87 فتح مدیریت عملیات حفاری خشكی 3 این شركت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ مهندس ناصر حمیداوی دراین باره توضیح داد: این تمرین با هدف افزایش سطح آگاهی و آمادگی كاركنان عملیاتی، هنگام حوادث احتمالی از جمله فوران چاه ها انجام شد.

وی گفت: صنعت حفاری در ردیف صنایع پر خطر در جهان است و كاركنان این صنعت بویژه در بخش های عملیاتی باید با استانداردهای ایمنی كار آشنایی كامل داشته باشند.

حمیداوی با بیان این كه در این مانورها عملكرد كاركنان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد، افزود: وجه تمایز شانزدهمین مانور با مانورهای قبل ایجاد دو نقطه آتش سوزی در شمال و جنوب دكل حفاری و همچنین استفاده دكلبان از كابل نجات بود كه برای اولین صورت گرفت.

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شركت ملی حفاری ایران اظهار كرد: این اداره براساس برنامه، این آموزش ها را به صورت سه هفته یك بار برگزار می كند تا به شكل فرهنگ عملیاتی روی دستگاه های حفاری نهادینه شود.

وی گفت: انتظار می رود همكاران با خطرهای ناشی از كار در تاسیسات نفت و گاز و صنعت حفاری آشنایی كامل یافته و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی كنند.

حمیداوی افزود: دستیابی به شاخصه های مورد نظر در شانزدهمین مانور را قابل قبول ارزیابی كرد و افزود: مانورهای انجام شده از سطح كمی و كیفی خوبی برخوردار بوده است.

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شركت ملی حفاری ایران یادآوری كرد: تمرین ها در این مرحله روی فوران چاه های نفت و گاز، آتش سوزی و آلوده شدن محیط به گازهای سمی و شتاب بخشی در مهار این حوادث تمركز دارد.

شركت ملی حفاری ایران با داشتن افزون بر 70 دستگاه حفاری دریایی و خشكی و ارایه خدمات فنی و مهندسی به بیش از یكصد دكل حفاری، افزون بر 90 درصد عملیات حفاری و خدمات فنی و ویژه صنعت حفاری را در مناطق خشكی و دریایی استان های نفت خیز كشور بر عهده دارد. /س
برچسب ها: مانور ، مدیریت ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.