سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم در اولین یادواره شهدای مخابرات و جنگال ارتش:

نيروهاي مسلح کشور به هر تهديد پاسخي کوبنده مي‌دهند/ راهبردهای دشمنان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

رئیس سازمان عقيدتی سیاسی ارتش با بيان اينکه نيروهاي مسلح کشور تحت فرمان رهبري به هر تهديد پاسخي کوبنده مي‌دهند، گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری راهبردهای مختلفی از جمله تشدید فشارها، بحرانی جلوه دادن کشور، القای یاس و ناامیدی، انتشار شایعات، فضاسازی ناحق و طرح شبهه در سلامت انتخابات را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین "آل هاشم" رئیس سازمان عقيدتی سیاسی ارتش جمهوري اسلامي در اولین یادواره شهدای مخابرات و جنگال ارتش با اشاره به این‌که در دوران دفاع مقدس، هیچ عملیاتی بدون ارتباط شکل نمی‌گرفت، اظهار داشت: هنگامی که در عملیات‌ها یکی پس از دیگری شاهد فتوحات بزرگ بودیم، ارتباطات و به طور کلی مخابرات و نقش جایگاه آن خوب دیده نمی‌شد، چرا که مخابرات همانند اجزای لاینفک حیات مانند آب و هوا است که تنها در صورت فقدان و کمبود حس می‌شود.

وی ادامه داد: در هر برگ افتخارات دفاع مقدس، مخابرات جایگاه اساسی داشته و به فرماندهان جنگ در هدایت و اتخاذ تصمیمات بزرگ و سرنوشت‌ساز کمک می‌کرده است.

آل هاشم با بیان این‌که ارتباطات رکن اجرای ماموریت است، اظهار داشت: باید در شرایط سخت دفاع و عملیات‌ها قرار گرفته باشیم تا بتوانیم درک درستی از سختی وصف‌ناپذیر برقراری ارتباط داشته باشیم و از آن سخن بگوییم.

رئیس سازمان عقيدتی سیاسی  ارتش تأکيد کرد: باید رشادت‌ها و خدمات ایثارگران و شهدا به خوبی برای مردم معرفی شود، چرا که اگر اعلام رشادت‌های شهدا به قالب‌های کلیشه‌ای و سطحی محدود نشود بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و یکی از راه‌هايی که می‌توانیم دِین خود را ادا کنیم شناساندن همه‌جانبه این عزیزان به نسل‌هایی است که شهدا و مسیر آنان را به خوبی درک نکرده‌اند.

آل هاشم با اشاره به این‌که یکی از خصوصیات انسان، فراموشی است، گفت: غفلت و سرگرم شدن به زندگی روزمره، گذشته را از یاد می‌برد، اما برگزاری برنامه‌هايي در هفته دفاع مقدس، روز ارتش، بسیج و پاسدار و دهه فجر بهانه‌ای است تا این رشادت‌ها و ایثارگری‌های آن دوران یادآوری شود که به لحاظ فرهنگی و آموزش اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: جامعه‌ای که بتواند آرمان‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان را به خوبی درک و ترویج کند از کارکردهای مهم آن گسترش معنویت در جامعه، کاهش فساد و ناهنجاری‌ها و به تبع آن شکل‌گیری محیطی سالم و الهی است.

آل هاشم تصریح کرد: شهدا رفتند اما به ما پیام‌هایی دادند و باید به پیام آنان عمل کنیم؛ شهدا رفتند که در جامعه ما امنیت برقرار شود و یکی از پیام‌های آنان به ما حفظ وحدت و تبعیت از ولایت است.

وی تاکید کرد: پیام شهدا تقویت روحیه دین‌مداری، ولایت‌مداری، اعتماد به نفس ملی و بصیرت‌افزایی در جامعه است و امروز موفقیت‌های کشورهای اسلامی را در راستای بیداری اسلامی مدیون شهدای خود می‌دانیم.

رئیس سازمان عقيدتي سیاسی ارتش تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از تجهیزات بومی و دفاعی آماده هستند تا با فرمان مقام معظم رهبری پاسخ هرگونه تهدیدات احتمالی دشمنان را کوبنده و برق آسا بدهند.

وی اظهار داشت: ما این اطمینان را به ملت ایران می‌دهیم که ارتش، سپاه قهرمان و بسیج دلاور مملو از اسطوره‌های بزرگی هستند که سر از پای نمی‌شناسند و برای جانفشانی در راه اعطای ایران اسلامی و حفظ و دفاع از مرزهای کشورمان لحظه‌شماری می‌کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده ما بدانند که نیروهای مسلح یک لحظه از آرمان‌های بزرگ امام خمینی(ره) فاصله نخواهند گرفت.

آل هاشم با تاکید بر این که باید در مقابل فشارهایی که هم اکنون به کشورمان تحمیل شده ایستادگی کنیم، گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی هم اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، راهبردهای مختلفی از جمله تشدید فشارها، بحرانی جلوه دادن کشور، القای یاس و ناامیدی، انتشار شایعات، فضاسازی ناحق و طرح شبهه در سلامت انتخابات را دنبال می‌کنند که ادامه همان فتنه دشمنان است.

رئیس سازمان عقيدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: نظام ما نظامی اسلامی و ولایی است و با وجود مقام معظم رهبری در راس آن به عنوان ولی فقیه، این شبهات عملی نخواهد شد.

انتهاي پيام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.