سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنايي خبر داد

دومین اجلاس دریای خزر برگزار می‌شود/ بررسی رژیم حقوقی ایران در این نشست

دبیر دومین اجلاس درياي خزر گفت: اجلاس دریای خزر 28 و 29 دی‌ماه سال جاری به مدت دو روز در ساری برگزار شده و تعیین رژیم حقوقی جمهوری اسلامی ایران در آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران مهدی سنايي نماينده مردم همدان در مجلس  در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه 26 دی ماه در خصوص اهداف برگزاری اجلاس خزر گفت: بررسی آخرین رژیم حقوقی دریای  خزر، بررسی حوزه همکاری امنیتی مربوط به خزر، مباحث انتقال انرژی بین کشورهای حاشیه این دریا، موضوع حمل و نقل و کشتی‌رانی دریای خزر، شیلات و سواحل و هم چنین موضوع محیط زیست خزر از محورهای اصلی دومین اجلاس دریای خزر است.

وی با بیان اینکه این اجلاس 28 و 29 دی ماه سال جاری (پنج شنبه و جمعه) برگزار می‌شود، گفت: اجلاس قبلی در گیلان برگزار شد که این اجلاس نیز به دلیل در جوار دریا بودن مازندران در ساری برگزار می‌شود.

سنايي در پاسخ به این سوال باشگاه خبرنگاران که خروجی نشست قبلی چه بود، اظهار داشت: پیگیری مطالبات مربوط به این دریافت و مذاکرات در خصوص رژيم حقوقی دریایی خزر با حضور مسئولان وزارت خارجه و سایر مسئولان ذیربط و همچنین پیگیری مشکلات مربوط به مباحث دریایی خزر از جمله مواردی بود که در نشست قبلی پیگیری و تا حدودی به نتیجه رسیده است.

دبیر دومین اجلاس خزر خاطر نشان کرد: طی 15 سال گذشته که یک دوره مذاکرات در خصوص مذاکرات دریایی خزر برگزار شده است که باعث همکاری‌های خوبی در جامعه شده است.

رئیس کارگروه خزر در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران مبنی بر این که سهم حقوقی جمهوری اسلامی ایران از این دریا چه است چه می‌داند، خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ سندی در خصوص رژیم حقوقی خزر به جز اسناد سال 1921 و 1940 که بین جمهوری اسلامی ایران و شوروی منعقد شده است وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ایران تلاش خواهد کرد در این مذاکره با در نظر گرفتن شرایط 5 کشور که جدیدا تشکیل شده‌اند حداکثر حقوق را برای کشورمان در نظر بگیرد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: سنایی ، خزر ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.