سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته چهاردهم سوپرلیگ بسکتبال؛

داستانهای ادامه دار دانشگاه، باخت و داوری!/شوک معکوس استقلال قشم

در هفته چهاردهم سوپرلیگ بسکتبال، دانشگاه آزاد با یک باخت ثانیه های آخر دیگر، سومین شکست پیاپی را تجربه کرد، پتروشیمی بندرامام با بردن زنجان جایگاه خود را محکم نگه داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دقیقا از دیدار دو تیم گرگان و دانشگاه آزاد به بعد شرایط دو تیم عوض شده و تیم تهرانی سه باخت پیاپی و تیم گرگانی سه برد پیاپی را تجربه کرد.

در اولین بازی امروز لیگ بسکتبال،تیم صنایع قعرنشین بعد از شش امتیاز بدون پاسخ ابتدایی در اکثر دقایق بازی از میزبان عقب بود اما اشتباهات بازیکنان دانشگاه آزاد یک پیروزی را به این تیم هدیه کرد. دانشگاه آزاد با جبران امتیازات عقب افتاده ابتدایی، کوارتر اول را با یک امتیاز و نتیجه 15 بر 14 برد و با بازی خوب اشکان خلیل نژاد و موسی نبی پور در کوارتر دوم از حریف فاصله گرفته و 35 بر 28 نیمه اول را تمام کرد.

در شرایطی که محمد حسن زاده باز هم در این دیدار امکان بازی نداشت و محمد جمشیدی نیز با دست شکسته از کنار زمین نظاره گر بازی بود، باز هم دانشگاه با کنترل نتیجه تا دقایق آخر با اختلاف ده امتیاز پیش بود اما در دو دقیقه مانده به پایان وقت عادی اختلاف ابتدا به شش امتیاز رسید و با گل یونس لاله زاده و دو اشتباه از اشکان خلیل نژاد و موسی نبی پور که از بهترین بازیکنان دانشگاه در این بازی هم بودند باعث تساوی بازی در امتیاز 69 شده و بازی به وقت اضافه کشید.

** رستگاری صنایع در پنج دقیقه

در حالی که دو تیم تا سه دقیقه بعد از وقت اضافه تنها سه امتیاز رد و بدل کردند ابتدا لاله زاده با یک گل صنایع را دو امتیاز پیش انداخت،سپس در 46 ثانیه به پایان بازی، سه امتیازی حامد حسین زاده دانشگاه آزاد را بالا برد و در حمله بعدی در حالی که توپ محمد شاهسوند در حال گل شدن بود، صالح فروتن هم در گل آخر حریف همکاری کرده و صنایع با نتیجه 76 بر 75 بازی را گرفت. دانشگاه آزاد دو حمله ناموفق دیگر نیز در ثانیه های پایانی داشت که اخرین مورد آن مشکوک به خطا به نفع این تیم بود اما در هر حال سوت پایان بازی به نشانه باخت دانشگاه زده شد.

**اعتراض دوباره دانشگاه آزاد به داوری

بازیکنان و مربیان دانشگاه بار دیگر به وضعیت داوری معترض شده و رو به ناظران مسابقه شرایط بازی گرگان را یادآوری کرده و اعتقاد داشتند داوری این دیدار هم در باخت این تیم موثر بوده است.

در این دیدار حامد حسین زاده با وجود 19 امتیاز، پنج پاس گل و شش ریباند در برخی صحنه ها به خصوص لحظات پایانی با پاس ندادن به بازیکنان دیگر باعث از دست رفتن موقعیتها شد و از 13 اقدام به پرتاب سه مورد آن را به گل تبدیل کرد.

اشکان خلیل نژاد با 16 امتیاز و هفت ریباند و موسی نبی پور با 24 امتیاز، 13 ریباند و پنج توپربایی بهترینهای آماری دانشگاه بودند و صالح فروتن هم با 9 ریباند به خصوص در وقت اضافه به تیمش کمک کرد.

فرید حقایقی با 24 امتیاز، کوکیناس با 20 امتیاز و شاهسوند با 16 امتیاز و 15 ریباند بهترینهای صنایع بودند و یونس لاله زاده با وجود 14 امتیاز و 10 ریباند بازی همیشگی این فصل خود را نداشت.

** پتروشیمی به جایگاه خود چسبید

حامد آفاق با همکاری سانی بچیروویچ در ماهشهر شرایطی را برای زنجان به وجود آوردند که یکی از بدترین باختهای این تیم از نظر اختلاف امتیازی در ماهشهر رقم خورد. زنجانی ها در شروع بازی با 6 امتیاز پیش افتاده و تا دقایقی نیز بازی را در دست داشتند اما مصدومیت کرم احمدیان در همان دقایق ابتدایی باعث بیرون ماندن این بازیکن شده و ضعف سایر بازیکنان در دفاع باعث باخت 23 بر 22 در کوارتر اول و 46 بر 37 در پایان نیمه شد.

حامد آفاق که در کوارتر دوم بهترین بازیکن زمین بوده و در ادامه نیز کار را برای بازیکنان همیاری سخت کرده بود، در ابتدای کوارتر چهارم پنج خطایی شد اما سانی بچیروویچ با کسب 26 امتیاز کار نیمه تمام آفاق را به اتمام رساند. سانی بدون هیچ دفاعی از سوی بازیکنان زنجان به راحتی در زمین بازی می کرد. با وجود اختلاف تنها 9 امتیاز تا فاصله سه دقیقه به پایان بازی در این دقایق اوضاع برای زنجانی ها بدتر شده و در نهایت با نتیجه 92 بر 75 بازی را واگذار کردند.

در این دیدار دیه گو با 20 امتیاز بهترین بازیکن زنجان بود.

**شوک 93 امتیازی قشمی ها!

مدیرعامل باشگاه استقلال قشم بعد از برکناری محمد کسایی پور سرمربی تیم، دلیل این کار را دادن شوک مثبت به تیم عنوان کرده بود اما در پایان بازی با ماهان این شوک چندان هم مثبت به نظر نمی رسید. قشمی ها با هدایت نیکورفتار در این بازی با نتیجه 93 بر 53 بازنده شدند.

بازیکنان ماهان در این بازی با استفاده از پرتابهای سه امتیازی موفق اختلاف عجیبی را رقم زدند و در ابتدای بازی از مجید قاسم زاده بازیکن فصل گذشته خود در تیم قشم و در بین دو نیمه از صغیری مدیرعامل این تیم تقدیر کردند.

قشم با این نتیجه به رده های انتهایی جدول رده بندی لیگ سقوط کرد.

** برد 100 تایی مهرام در تهران

در آخرین بازی هفته تیم بسکتبال مهرام اسیر بازی پرانرژی بازیکنان جوان البدر نشد و از همان ابتدا با گلهای صمد و بازیکنان جوان تیم با اختلاف بالایی پیش افتاده و خیال خود را راحت کرد. بچیروویچ با توجه به در پیش داشتن بازی با زنجان مهدی کامرانی را روی نیمکت نشاند و فرید اصلانی و سجاد مشایخی را در ترکیب اولیه قرار داد.

مهرامی ها در همان کوارتر ابتدایی اختلاف را به حدود 20 امتیاز رساندند و تا دقیقه سوم کوارتر بعدی از مرز 30 امتیاز گذشته و نوید یک بازی پرامتیاز را دادند. مهرام با نتیجه 50 بر 21 در نیمه اول برنده به رختکن رفت اما البدری ها در کوارتر سوم با انرژی عجیبی بازی را شروع کرده و در سه دقیقه اول 14 امتیاز گرفتند. تماشاگران حاضر در سالن هم با دیدن حرکات بازیکنان جوان البدر به وجد آمده و شروع به تشویق آنها کردند. هر چند بازیکنان مهرام از نوع بازی حریف شاکی بوده و اعتقاد داشتند بازی آنها شبیه بازی تکواندو است!

وحید حاجیان بازیکن مهرام در یک صحنه با مصدومیت از ناحیه چشم از زمین خارج شد و در تیم البدر هم سامان طاهرپور با مصدومیت مواجه شد.

بندرکنگ با وجود پیروزی 30 بر 22 در کوارتر سوم موفق به کمتر کردن نتیجه نشده و در نهایت با اختلاف 100 بر 66 بازی را واگذار کرد.

سجاد مشایخی با 20 امتیاز و 9 ریباند، فرید اصلانی با 13 امتیاز، چهار توپربایی و 9 پاس گل، فرید زرقی با 13 امتیاز و 9 ریباند و صمد با 22 امتیاز بهترینهای مهرام و سیامک ترابی خواه با 16 امتیاز و سامان طاهر پور با 13 امتیاز و 4 ریباند بهترین بازیکنان البدرکنگ در این دیدار بودند./آق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.