سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقدیر مدیر شبکه دو از برنامه " از آسمان"

مدیر شبکه دو در مراسم ویژهای که در محل این شبکه برگزار شد، از تلاش و ایثارگریهای عوامل برنامه ساز " از آسمان" قدردانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، در این مراسم که با حضور عوامل برنامه ساز  " از آسمان" ، مدیر گروه اجتماعی و مدیر روابط عمومی این شبکه برگزار شد، امیر خورشیدی فرد، تهیه کننده از آسمان، این برنامه را قدیمی ترین برنامه حوزه دفاع مقدس دانست و افزود: " از آسمان" تنها برنامه ای است که به لطف خدا و عنایت شهدا 13 سال بدون وقفه روی آنتن شبکه دو سیما رفته است.
وی  با بیان این که به عنوان خادم شهدا و ایثارگران تلاش کردیم در این برنامه به سوژه هایی بپردازیم که تا امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، تصریح کرد: برنامه از آسمان "  با وجود مشقت های بسیار تلاش کرده که تا حد مطلوب تنوع بصری ایجاد کند و در این رهگذار ما  در مسافرت های خود به بسیاری از امامزاده ها،  مناطق گردشگری و جاذبه های بومی کشور رفته و از آن ها گزارش تهیه کردیم تا به واسطه آن ها تنوعی در برنامه ایجاد کنیم.
این تهیه کننده افزود:  در جریان تولید این برنامه همکاران سختی های بسیاری را متحمل شدند از حمل وسایل سنگین تصویربرداری بر رمل های کویر گرفته تا  شب بیداری های طولانی گروه تدوین.
وی افزود: تلاش ما همواره این بوده طوری برنامه بسازیم که طیف های مختلف مردمی به تماشای این برنامه بنشینند و از ما انتقاد کنند چرا که ما به دنبال ارتقای کیفی برنامه خود هستیم و این امر بدون همراهی و اظهار نظر مخاطبان و کارشناسان محقق نمی شود.  
این تهیه کننده از پخش نوروزی برنامه " از آسمان " خبر داد و گفت: بر اساس توافق های صورت گرفته با شبکه در ایام تطیلات نوروز هر روز با 2 برنامه 15 دقیقه ای میهمان خانه مخاطبان خواهیم بود.
وی گفت: قصد داریم امسال زودتر در مناطق جنگی جنوب حاضر شویم تا بتوانیم " راهیان نور" دانشجویان را نیز به تصویر بکشیم.
 
 
*تاکید مدیر شبکه بر ایجاد اتاق فکر 

علی بخشی زاده نیز در این مراسم خطاب به گروه برنامه ساز " از آسمان" گفت: شهادت اوج آرزوی اولیای خداست و خوشا به سعادت شما که پرچم تبلیغ  شهادت و ارشاد را در دست گرفته اید.
وی  با بیان اینکه از آسمان کار بسیار ارزشمندی است و پاشنه آشیل برنامه سازی در رسانه را مورد توجه قرار داده است، تصریح کرد: خوشحالم که در جمع  دوستانی هستم که یکی از بهترین برنامه های سیما را راهبری کرده و به موضوعات پر مغز و حساس می پردازد.  
بخشی زاده با گرامیداشت یاد و نام  شهید شوشتری و شهید گودرزی ( همکاران این برنامه که سال 88 در جریان عملیات تروریستی در سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند)، گفت: این بزرگواران پاک زیستند که توفیق پاک مردن نصیبشان شد،  
مدیر شبکه دو بر ایجاد اتاق فکردراین برنامه تلویزیونی تاکید کرد و گفت: تشکیل اتاق فکر بین توقعات و منابع توازن ایجاد کرده و سبب ارتقا کیفی یک برنامه تلویزیونی می شود.
وی تصریح کرد: باید همواره به این بیاندیشید چه کنیم که بمانیم  و دیده شویم، این رمز موفقیت هر برنامه ای که به دنبال ارتقا کیفیت خود است .
 این مقام مسوول با توجه به معرفی جاذبه های گردشگری و ظرفیت های تاریخی طبیعی کشور در این برنامه متذکر شد:  منابع صدا و سیما محدود است و به نظر می رسد  لازم است برای ارتقا سطح کیفی برنامه از دیگر ارگان های مربوط مثل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری  و همچنین بنیاد شهید و جانبازان نیز کمک گرفت.  
در ادامه این برنامه مهدی آذر مکان، مدیر گروه اجتماعی شبکه دو نیز با قدردانی از تلاش های گروه برنامه ساز " از آسمان" تصریح کرد: مدیر شبکه توجه ویژه ای به این برنامه دارد و مسائل مربوط به برنامه سازی " از آسمان" را به طور مستقیم پیگیری می کند.
وی گفت: با وجود دشواری ها و محدودیت های مالی بسیار برنامه از آسمان  با همه تلاش خود به طور مستمر به نقاط مختلف کشور سفر کرده و به موضوعات شهادت، ایثارگری و جانبازی می پردازد ، تلاشی که بسیار ارزشمند و دارای ارج و قرب است.  
 در ادامه نادرگوهر سودی ( گوینده این برنامه) نیز با قدردانی از حمایت های مدیر شبکه دو ،  افزود: این برنامه علی رغم تلاش گروهی دوستان هنوز آمار دقیقی از تعداد مخاطبان خود ندارد و  لازم است پژوهش هایی در راستای مخاطب شناسی این برنامه صورت بگیرد.
وی با بیان این که من به ندرت موفق می شوم برادر زاده جوان پزشک خود را برای دیدن این برنامه پای تلویزیون بنشانم، افزود: به نظر می رسد باید به فکر رنگ و لعابی تازه برای این برنامه بود، رنگ و لعابی که جوانان ما را از پای ماهواره بلند کرده و به دیدن این برنامه ارزشی ترغیب کند.  
حميدبنا، نویسنده از آسمان با تقدیم ثواب این جلسه به روح شهدای شیمیایی بهبهان، گفت: گروه از آسمان با نگاهی عاشقانه و خالصانه به دنبال انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نحو احسنت است.
وی با بیان اینکه بخش مخصوص به دفاع مقدس در بسیاری از برنامه های تلویزینی خالی است، از توجه ویژه این شبکه به برنامه " از آسمان" قدردانی کرد و گفت: امید که این نگاه شبکه دو به سایر شبکه نیز تسری پیدا کند.
در ادامه رضاريوندي، تصويربردار نیز گفت: کار ما بسیار دشوار است، گروه این برنامه سختی های بسیاری را متحمل می شوند و کار آنقدر برایشان مهم است که در زمان ضبط برنامه بدون وضو به وسائل خود دست نمی زنند.  
بابک مهدی زاده، تدوینگر نیز با بیان این که تدوین گر کارگردان کار محسوب می شود، افزود: هم و غم ما این است که با انتخاب موسیقی درست و کار خوب مخاطبان خود را پای تلویزیون نگاه داریم.
در ادامه مرتضی اعطاسی، سعید سلیمانی و ابوالفضل حاجب از همکاران این برنامه نیز در بیاناتی مشکلات کاری خود را با مدیر شبکه دو مطرح کردند.  
این مراسم با حواشی جالبی همراه بود که از آن ها می توان به قرائت قرآن توسط مدیر شبکه دو و به نمایش گذاشتن دوربین تصویربردار شهید این برنامه اشاره کرد. /ص

برچسب ها: از آسمان ، شبکه ، مدیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.