سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز در دانشگاه تهران برگزار شد؛

مراسم سومین سالگرد شهادت دکتر علی محمدی

سومین سالگرد شهادت دکتر علی محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران امروز در دانشکده علوم پايه این دانشگاه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، این مراسم که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه علوم پایه و همسر شهید علی محمدی برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین ترابی، نایب رئیس مجلس گفت: ما باید از همه ظرفیت های علمی کشور استفاده کنیم به طوری که این ظرفیت ها به مصابه دو بال برای پرواز و رشد و شکوفایی باشد .

وی گفت: امروزه یکی از ملاک های ارزشیابی افراد در عرصه علمی هر کشور قلمی است که در دست دارد و کسانی مثل شهید دکتر علی محمدی، از همین منظر به عنوان دانشمند شناخته شد و دشمنان نیز شخصیت های فاخر خود را بزرگ همچون علی محمدی را رصد می کنند و از قلم آن ها برای به فرش نشاندنشان استفاده می کنند.

ترابی تصریح کرد: در حدود 80 سال که از عمر تاسیس دانشگاه تهران می گذرد ما شاهدیم که تعداد فارغ التحصیلان تا سال 57 درصد مجموعه محصولات علمی است که در دانشگاه تهران تولید شده و این یعنی 90 درصد شخصیت های عالم و تولید کننده علم در این دانشگاه در دوران پیروزی انقلاب تربیت شده اند و وجود دانشمندانی چون علی محمدی مایه افتخار و سربلندی کشور است.

وی افزود: بیش از 50 درصد از دانشجویان دانشگاه تهران در مقطع تحصیلات عالیه هستند و دانشگاه های مادر باید در این راه پیشرو باشند به طوری که حداقل 20 درصد از دانشجویان در پایان برنامه پنجم علمی کشور باید در مقطع ارشد دکتری باید مشمول به تحصیل باشد و این آرمان انقلاب است و ما باید به این مسئله اهتمام بیشتری بورزیم و برای مجامع علمی کشور ارزش بیشتری قائل شویم.

وی در خاتمه به شخصیت برجسته شهید علی محمدی اشاره کرد و گفت: از ویژگی  های برجسته این شهدا این است که عملاً رشته های مهم مورد نیاز کشور را برای تحصیل انتخاب کردند و برای تبدیل علم و فناوری تلاش بسیاری کرده اند./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، تهران ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.