سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

یك میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل سد خاكی حسین آباد شهرستان لردگان نیاز است

یك میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل سد خاكی حسین آباد سردشت میلاس شهرستان لردگان، با استفاده از مصالح "ژئو گرید" نیاز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و معتمدان روستاهای بخش مركزی و بخش سردشت شهرستان لردگان گفت: بهره گیری از مصالح پلیمری در سدهای خاكی، سبب پایداری و افزایش ضریب اطمینان و تثبیت بیشتر خاكریزها به ویژه در پوسته سد می شود.
عطاءالله ابراهیمی افزود: استفاده از مصالح  "ژئو گرید" در سد سازی، سبب پایداری بیشتر سد، افزایش زاویه اصطكاك داخلی و مقاومت برشی در پوسته سد می شود و استفاده از این فناوری، كاهش خاكریزی و عملیات خاكی در بالا دست و پایین دست سد و كاهش چشمگیر در وقت، هزینه و مقدار مصالح مصرفی را به همراه دارد.
وی،با بیان اقدامات انجام شده از سوی منابع طبیعی شهرستان لردگان برای احداث سد خاكی حسین آباد بخش سردشت، به عنوان نخستین بند سنگی و ملاتی كشور با استفاده از مصالح ژئوگرید اظهار داشت: تاكنون یك میلیارد و 260 میلیون ریال اعتبار برای احداث این سد هزینه شده است.
ابراهیمی، همچنین با تاكید بر لزوم حفاظت، صیانت و احیاء منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری به ویژه اراضی جنگلی و مراتعی گفت: از مساحت 342 هزار هكتاری مساحت شهرستان لردگان، 157 هزار هكتار آن را جنگل و 143 هزار هكتار آن را مرتع تشكیل می دهد.
وی تصریح کرد: در مجموع، حدود 88.5 درصد مساحت شهرستان لردگان را عرصه های منابع طبیعی و ملی تشكیل می دهد.
بخش سردشت شهرستان لردگان، بیش از 14 هزار نفر جمعیت دارد و در فاصله 20 كیلومتری مركز شهرستان لردگان و 180 كیلومتری شهركرد قرار دارد./س
برچسب ها: تکمیل ، سد ، خاکی ، لردگان ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.