سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایت از زندگی، دوام زندگی است

یک روانشناس گفت: رضایت از زندگی زناشویی بسیار مهم و برای دوام زندگی ضروری است.


مجتبی مظلومی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: مسائل اخلاقی در رضایت از زندگی زناشویی تاثیرگذار است و زوج هایی که در کنار هم زندگی آرامی دارند باید برای آرامش همیشگی مسائل اخلاقی را رعایت کنند.

وی افزود: تا زمانی که زوج زیر یک سقف نرفته و با هم زندگی نکنند نمی توانند از آیین همسرداری مطلع شوند و نقش همسرداری را به درستی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: همسری که اخلاق خوبی نداشته باشد در رضایت داشتن از همسر خویش با مشکل روبه رو شود، نمی تواند از همسر خود انتظار محبت داشته باشد.

مظلومی افزود: خوش اخلاقی تنها عامل مهم است که رضایت را به دنبال و خانواده را از نظر مادی و عاطفی ارضاء‌می کند و همچنین مشکلات اقتصادی نارضایتی از زندگی را به همراه دارد و باعث جر و بحث در زوجین می شود و گذشت را در آنان کمرنگ می کند.

این روانشناس افزود: زوجین اگر با هم رفتار خوبی نداشته باشند احساس تنهایی می کنند و نمی توانند علاوه بر همسر، دوستان خوبی برای یکدیگر باشند و به علایق هم احترام بگذارند و همین رفتار آنان را از هم دور می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زوج ها باید با یکدیگر برخورد خوبی داشته باشند و با هم با خوش اخلاقی رفتار کنند تا رضایت از زندگی داشته و به موفقیت برسند./ز

برچسب ها: رضایت ، زناشویی ، دوام ، اخلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.