سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستاي برنامه پنجم توسعه؛

تفاهم نامه همکاری‌های آموزشی شهرداري و دانشگاه آزاد منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری تهران به امضا رسید.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛  دکتر حسین بلندی معاون آموزشی دانشگاه آزاد در مراسم انعقاد این تفاهم نامه با تبریک ماه مبارک ربیع الاول و با بیان اینکه یکی از وظایف مهم دانشگاه آزاد در این برهه از زمان، تربیت نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز دستگاه‌ها و سازمانهایی است که در عرصه‌های اجرایی فعال هستند، اظهار داشت: هر دستگاهی که از نیروی انسانی زبده‌تری برخوردار باشد قطعاً ضمن ارائه خدمات بیشتر به جامعه، میزان بهره‌وری را نیز افزایش می‌دهد.

وی افزود: به همین منظور دانشگاه آزاد این مهم را به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی تلقی می‌کند.

دکتر بلندی با ابراز خرسندی از تعامل بوجود آمده بین دانشگاه آزاد و شهرداری تهران بیان کرد:‌ در این تفاهم‌نامه برنامه‌های درسی مورد نیاز شهرداری تهران در راستای ارتقای تخصصی افراد فعال در این ارگان را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد از یک بدنه قدرتمند و بزرگ هیات علمی برخوردار است، گفت:‌در این تفاهم‌نامه مقرر شد بخشی از پرو‍ژه‌های پژوهشی مورد نیاز شهرداری تهران توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شود.

بلندی به عملیاتی شدن 5 درصد از بودجه پژوهشی شهرداری تهران توسط دانشگاه آزاد اشاره و تصریح کرد:‌ چشم انداز همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری مشارکت در فعالیت‌های بزرگ اجرایی به لحاظ تصویب برنامه درسی، اجرا پروژه‌های پژوهشی و آموزش نیروی انسانی است.

همچنین در ادامه این مراسم دکتر سید مناف هاشمی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با قدردانی از این حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در فراهم کردن زمینه امضا این تفاهم نامه اظهار داشت: شهرداری تهران به لحاظ قدرت مالی و کارکردی به اندازه چند وزارتخانه اقدامات اجرایی و مدیریتی بر دوش دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران مسیر علم و دانش را مبنای کار خود قرار داده تا در حوزه اجرایی موفق عمل کند، تصریح کرد:‌ سرانه آموزشی شهرداری از 8 نفر ساعت در سال 83 به بالای 40 نفر ساعت در سال جاری افزایش یافت که نشان از عزم قوی این دستگاه برای ارتقای سطح تحصیلی کارکنانش دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران تأکید کرد: اگر ظرفیت‌های دانشگاه آزاد به سازمان و نهادی ورود پیدا کند قطعاً‌ آنجا متحول خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مدیران ارشد شهرداری ظرفیت حضور در دوره‌های ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی را دارند،‌ خواستار ارائه تمهیداتی قانونی از سوی این دانشگاه در خصوص ادامه تحصیل آنان شد.

بر اساس این گزارش، تفاهم نامه همکاری‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری تهران در چارچوب راهبردهای چشم انداز بیست ساله و برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و در راستای حل معضلات و مشکلات فراروی دستگاه های اجرایی بین معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران به امضا رسید./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.