سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت:

تخریب بیمارستان روان پزشکی آزادی قبل از اتمام بیمارستان جایگزین

شهرداری تهران قول داده بود که قبل از تخریب بیمارستان روان پزشکی آزادی که در محدوده طرح توسعه قرار گرفته یک بیمارستان جایگزین برای این بیماران آماده کند که این امر عملی نشد.

دکتر عباسعلی ناصحی، رئیس اداره سلامت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  ما در  تهران حدود 1200 تخت روانپزشکی و در سطح کشور حدود 5 تا 6 هزار تخت روان پزشکی کمبود داریم .

در واقع به دلیل این که بخش های روان پزشکی کم درآمد و ضررده هستند خیلی از بیمارستان ها میلی برای ایجاد این بخش ها ندارند.

وی با اشاره به این که  ما در تهران تنها چند بیمارستان روان پزشکی محدود داریم گفت: بیمارستان روان پزشکی آزادی قدمتی نزدیک به 30 سال دارد که توسط بخش خصوصی اداره می شد، چند وقت پیش این بیمارستان در محدوده طرح توسعه بزرگراه شیخ فضل اله نوری قرار گرفت که شهرداری  تخریب حتمی را به بیمارستان اعلام کرد

وی ادامه داد: قرار شد تا شهرداری منطقه یک بیمارستان جایگزین برای بیماران ایجاد کند و بعد از انتقال بیماران بیمارستان آزادی تخریب شود ولی متاسفانه قبل از این که بیمارستان جدید آماده شود بیمارستان آزادی تخریب شد و مشکلاتی را برای بیماران ایجاد کرد.

ناصحی عنوان کرد: علاوه بر آماده نشدن بیمارستان جدید اهالی محله ای که بیمارستان جدید در آن در حال احداث است به ایجاد چنین بیمارستانی در این محله معترض هستند و مانع از ساخت و ساز و ادامه کار بیمارستان شده اند .

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت تصریح کرد: مشکل دیگر این است که بیمارستان روان پزشکی آزادی یک بیمارستان درجه دو بود که هزینه های آن نسبتاً پایین بوده و خیلی از خانواده ها می توانستند از هزینه های پرداخت آن برآیند ولی بیمارستان جدید هزینه های چند برابری برای خانواده ها دارد.

وی در خصوص بیماران بستری این بیمارستان خاطر نشان کرد: برخی از بیماران به خانواده هایشان تحویل داده شده اند و برخی دیگر به بخش های روان پزشکی بیمارستان های سطح شهر انتقال داده شده اند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.