سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرمان/

2 طرح آبخیز‌داری در‌ زرند‌ بهره‌برداری شد

با اعتبار یک میلیارد و 520 میلیون ریال دو طرح آبخیز‌داری در شهرستان زرند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، با اعتبار یک میلیارد و 520 میلیون ریال دو طرح آبخیز‌داری در شهرستان زرند به بهره‌برداری رسید.

علی محمدی رئیس منابع طبیعی و آبخیز‌داری شهرستان زرند در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این طرح‌ها در قالب احداث بند خاکی تراکمی در روستای دهزوئیه با 24 هزار متر مکعب خاک‌ریزی‌، 749 متر مکعب عملیات سنگی ملاتی با ظرفیت 90 هزار متر مکعب آب در مدت زمان سه ماه اجرا شده است.

وی افزود: همچنین بند سنگی و ملاتی در منطقه ده‌آهنگر با 750 متر مکعب عملیات و ظرفیت 3 هزار 500 متر مکعب آب در مدت زمان یک ماه اجرا شده است.

محمدی تغذیه قنات‌های پایین دست و کنترل سیلاب را از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح‌ها دانست.

وی با اشاره به فعالیت‌های یگان حفاظت ‌منابع طبیعی و آبخیز‌داری شهرستان زرند عنوان کرد: طی سال جاری به منظور حفاظت از منابع ملی ماموران این یگان ‌30 فقره پرونده تصرف ‌اراضی ملی تنظیم و‌به مراجع قضائی معرفی کردند.

محمدی خاطرنشان کرد: در این زمینه حدود 125 هکتار زمین به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال از چنگ متصرفان ‌خارج و به بیت‌المال باز گردانده شد.

 شهرستان زرند ‌دارای 376 هزار و 217 هکتار اراضی ملی، 270 هزار هکتار مرتع، 83 هزار هکتار بیابان، 18 هکتار جنگل طبیعی و‌ چهار هکتار جنگل مصنوعی است.‌/ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.