سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/معتمدنيا خبر داد:

تدوين شاخص‌هاي ساماندهي امور جوانان

مديركل دفتر هماهنگي و ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اشتغال، مسكن، ازدواج، اوقات فراغت، تهاجم‌هاي فرهنگي و‌ آسيب‌هاي اجتماعي پيش روي جوانان از مهم‌ترين شاخص‌هاي سامان‌دهي امور جوانان محسوب مي‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حسين معتمدنيا اظهار كرد: با توجه به سياست‌هاي كلان كشور و بر اساس اين‌كه بايد نظام راهبردي مرتبط با جوانان در كشور استقرار يابد، وجود يك نقشه راه بسيار ضروري احساس مي‌شد.

وي ادامه داد: امروزه با توجه به تهديدات نرمي كه پيرامون جوانان وجود دارد، چنانچه بتوانيم در فعال‌سازي ستادهاي ساماندهي امور جوانان در استان‌ها، شهرستان‌ها و اقصي نقاط كشور و حتي در فضاهاي روستايي موفق عمل كنيم و از ظرفيت‌هاي دستگاه‌ها در پيشگيري از تهديدات نرم، در فرهنگ‌سازي و رفع مشكلات جوانان بهره ببريم، در راستاي منشور سامان‌دهي حركت كرده‌ايم.

مديركل دفتر هماهنگي و ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان كرد: مشكلات جوانان متنوع‌اند و بنابراين بايد همه دستگاه‌ها وارد كار شوند و براي اين موضوع برنامه‌ريزي داشته باشند تا در آينده بتوان مسايل و مشكلات جوانان را حل و فصل كرد. همچنين به كمك دستگاه‌ها بايد موازي كاري‌ها در اين زمينه را كاهش داد.

معتمدنيا گفت: شاخص‌هاي ساماندهي امور جوانان مدت‌ها پيش در چند معيار تهيه و تدوين شد كه پس از تشكيل وزارت ورزش و جوانان، در 12 محور نوشته شد ولي با توجه به مسايل روز و بازنگري در مشكلات و نيازهاي جوانان امرور، تعداد اين شاخص‌ها به 17 موضوع رسيد.

وي افزود: در صورت تصويب توسط شوراي عالي جوانان، شاخص‌ها براي دستگاه‌هاي ذيربط در امور جوانان ابلاغ مي‌شود كه بتوان بر اساس همين شاخص‌ها، فعاليت‌هاي مرتبط با امور جوانان دستگاه‌هاي اجرايي را مورد سنجش و پايش قرار داد.

معتمدنيا با تاكيد بر يك پارچه بودن فعاليت‌هاي دستگاه‌ها در امور جوانان، اظهار كرد: اميدواريم با راهنمايي‌هايي كه صورت گرفت، دبيرخانه ستاد فهرست فعاليت‌ها و اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها جمع‌بندي و در فرم‌هاي مشخص داده شده، جاگذاري و به دفتر امور جوانان وزارت ارسال كنند.

وي در خصوص تخصيص اعتبار به ستادهاي جوانان گفت: اعتبارات خاصي براي ستادها نداريم ولي تعدادي طرح از جمله جشنواره علي اكبر(ع) و هفته ازدواج تعريف شده است كه ستادها براي اجراي اين طرح‌ها اعتبار دريافت مي‌كنند. همچنين براي اجراي طرح‌هاي نو در زمينه امور جوانان توسط سازمان‌هاي مردم‌نهاد نيز كمك‌هايي ارسال مي‌شود.

مديركل دفتر هماهنگي و ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش جوانان عنوان كرد: بر اساس بند الف ماده 41 دستگاه‌ها به خصوص آنهايي كه در عرصه جوانان فعاليت‌هايي انجام مي‌دهند، بايد برنامه ساماندهي امور جوانان را براي خود تعريف كنند و بر اساس آن بودجه براي اين اقدامات لحاظ خواهد شد. /س
برچسب ها: تدوین ، شاخص ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.