سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

کرمان میزبان اجلاس خانه‌های صنعت و معدن

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کرمان 27 و 28 دی ماه جاری میزبان بیست و یکمین اجلاس مشترک خانه‌های صنعت و معدن سراسر کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، علی‌اکبر مشرفی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور ما در سال جاری و سال گذشته از بعد اقتصادی با تحریم‌های شدیدی مواجه شده بطوریکه در 34 سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد بی‌سابقه بوده و این تحریم‌ها در دنیا حتی در جنگ جهانی دوم بر ضد آلمان اعمال نشده است.

مشرفی افزود: از بیرون فشارهای اقتصادی خارجی بر کشور ما تحمیل می‌شود و ما باید در مقابل آن مقاومت کنیم و لازمه این کار برنامه‌ریزی، همفکری، هم‌اندیشی و کار است و به این دلیل خانه صنعت و معدن استان کرمان تصمیم گرفت میزبان بیست و یکمین اجلاس مشترک خانه‌های صنعت و معدن سراسر کشور باشد.

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان ، با بیان اینکه این اجلاس 27 و 28 دی ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این اجلاس هم‌اندیشی و همفکری راهکارهای اقتصاد مقاومتی است و ظرفیت‌های استان‌ها را به اشتراک گذاشته تا با هم‌افزایی در مقابل مشکلات مقاومت کنند.

وی گفت: در این اجلاس در نظر داریم ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمان به مدیران بخش خصوصی خانه‌های صنعت و معدن معرفی کنیم تا سرمایه‌گذاری در استان روز به روز افزایش پیدا کند و استان کرمان با ظرفیت خوبی که در بخش صنعت و معدن دارد مهد خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: در این اجلاس سه کار گروه اساسنامه، چشم‌انداز صنعت ایران و نحوه بهبود روابط خانه‌های صنعت و معدن کشور با هم و با اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.

مشرفی تصریح کرد: 14 انجمن تخصصی همگن در خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تشکیل شده که یک ‌هزار و 456 واحد تولیدی زیر پوشش این خانه و 60 هزار و 980 نفر در این بخش مشغول به فعالیت هستند و ظرفیت 30 هزار نفر دیگر برای اشتغال در مجموعه واحدهای زیر مجموعه خانه صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام طرح راستی آزمایی با محوریت سازمان بازرسی و با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از تمام واحدهای صنعتی کرمان بازدید و مشخص شد از یک ‌هزار و 406 واحد صنعتی و معدنی در استان، یک‌هزار و 127 واحد فعال و 280 واحد صنعتی تعطیل هستند.

مشرفی با تاکید بر تعامل دولت و بخش خصوصی در راستای تولید ملیاذعان داشت: زمانی که دولت و بخش خصوصی تعامل داشته و همگام و همفکر در خدمت تولید باشند، پیشرفت می‌کنند و اشتغال ایجاد می‌شود./س

برچسب ها: کرمان ، میزبان ، اجلاس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.