سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

بخاری نفتی کانکس نگهبانی را به آتش کشید

روز گذشته بخاری نفتی باعث آتش سوزی درکانکس نگهبانی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، فرمانده عملیات آتش نشانی بجنورد گفت: با دریافت خبر 2 اکیپ اطفاء حریق از ایستگاه مرکزی در محل حادثه حاضر شدند.

عباس جفاکش توضیح داد: اکیپ های اطفاء حریق به محض ورود با استفاده از چند رشته لوله آبدهی از گسترش حریق جلوگیری کردند.

وی افزود: سراریز شدن نفت از بخاری نفتی و شعله وری آن در کنار دیگر مواد قابل اشتعال از جمله وسایل خواب نگهبان در داخل کانکس باعث شعله ور شدن آن شده بود.

انباری ها محل مناسبی برای استراحت نیستند!

فرمانده عملیات آتش نشانی گفت: تجمع وسایل و ابزارآلات دیگر و از جمله کپسول گاز مایع در داخل این کانکس در کنار بخاری نفتی محیط خطرناکی را فراهم آورده بود، که با سرا ریز شدن نفت از منبع بخاری کانکس، بیشتر وسایل داخل کانکس در آتش سوخت.

وی ادامه داد: این کانکس علاوه بر حالت انباری بودنش محل استراحت نگهبان پروژه در دست ساخت نیز بودکه خوشبختانه نگهبان مربوطه هنگام آتش سوزی خارج از کانکس بوده و هیچ گونه صدمه ای نیز به وی وارد نشد.

جفا کش تصریح کرد: وجود کپسول مایع در کانکس نیز که در کنار شعله آتش قرار داشت تهدیدی برای آتش نشانان و افراد حاضر در محل حادثه بود،که با مهار حریق در قسمت غربی کانکس، کپسول که از قسمت شیلنگ در حال نشت بود توسط آب خنک و از کانکس به بیرون انتقال داده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: از تمامی شهروندانی که از بخاریهای نفتی استفاده می کنند خواست تا با نظارت بیشتر بر وسایل گرمایشی از سراریز شدن و گرگرفتگی وسیله گرمایشی جلوگیری نمایند.

آتش سوزی منزل مسکونی واقع در شهرک امام خمینی بجنورد

فرمانده عملیات آتش نشانی همچنین از آتش سوزی منزل مسکونی واقع در شهرک امام خمینی بجنورد نیز خبر داد و افزود: آتش سوزی در روز گذشته در شهرک امام خمینی بجنورد خساراتی به بار آورد.

جفاکش گفت: آتش سوزی که در غیاب مالک در یکی از اتاقهای این منزل شروع شده بود اهالی خیابان با آتش نشانی بجنورد تماس گرفتند.

وی ادامه داد: آتش نشانان مسیر تقریبا 4 کیلومتری را در کمترین زمان ممکن طی نموده و با استفاده از خاموش کننده های دستی و یک رشته لوله آبدهی از سرایت حریق به دیگر اتاقها جلوگیری کردند.

وی تصریح کرد: در این آتش سوزی بیشتر وسایل منزل در اتاق دچار آتش سوزی و تمامی اتاقهای دیگر دچار دودزدگی شدید شدند.فرمانده عملیات آتش نشانی در خصوص علت حریق نیز اعلام کرد: علت آتش سوزی منزل مسکونی توسط کارشناسان در حال بررسی است./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.