سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشديد حملات جنگنده های فرانسوی در مالی

ارتش فرانسه با هدف توقف پیشروی شبه نظامیان در مالی حملات هوایی خود را تشدید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنچ تلویزیون فرانسه ، جنگنده های فرانسوی حملات خود علیه مواضع شبه نظامیان مالی را در مناطق مختلف این کشور تشدید کرده اند.

هواپیماهای فرانسوی در سومین روز از آغاز دخالت نظامی این کشور در مالی، اهدافی در شمال را هدف قرار دادند. گزارشگر این شبکه گفت: نیروهای کمکی فرانسه از ساحل عاج و چاد به مالی اعزام شدند. در مجموع پانصد و پنجاه نظامی فرانسوی در مالی مستقر هستند.

حملات هوایی فرانسه امروز نیز ادامه داشت. غرب سِواره روز یکشنبه در چند نوبت شاهد حملات هوایی جنگنده های فرانسوی بود. عملیات نیروهای فرانسوی و نظامیان ارتش مالی در شرق این کشور نیز مانع پیشروی شبه نظامیان شد.

وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد، تعیین زمان پایان این عملیات نظامی دشوار است. ژان - ایو دریان وزیر دفاع فرانسه گفت: نبردها ادامه دارند و هنوز به پایان نرسیده اند. گزارشگر افزود: شهر کونا در مرکز مالی که در اشغال شبه نظامیان بود، به کنترل نیروهای دولتی درآمده است.

 ارتش مالی از کشته شدن صدها شبه نظامی و از جمله یک فرمانده نظامی به نام عبدالکریم دیکوجاک خبر داده است. نظامیان مالی نیز در این نبردها متحمل یازده کشته و حدود شصت زخمی شده اند. یک نظامی فرانسوی نیز در درگیری های مالی کشته شد.
برچسب ها: حملات ، جنگنده ، مالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.